  • Data: 2018-11-19 18:55:22
    Temat: Re: Czy czyste plyty CD / DVD sie starzeja ?
    Od: the_foe <t...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-11-19 o 10:58, n pisze:
    > Czy płyty, które leżakowały po 5-10-15 lat przed nagraniem starzeją się?
    > Od którego momentu liczyć trwałość płyty?
    > Czy "najlepsze" obecnie płyty za jeszcze jako tako rozsądne pieniądze (ok. 2
    zł/szt.) to JVC/Taiyo Youden Gold?
    > Pytanie nie o audiofilów, lecz o archiwizowanie zdjęć i dokumentów.

    ostatnio zgrywam kolekcję płyt CD z lat ok 2000-2005. I np. EMTECi juz
    padają i niektórych nie dało się w pełni odczytać. Zaś TDK
    bezproblemowo. Do DVD-R jeszcze nie doszedłem ale mogą byc mało trwałe
    ze względu na organiczny barwnik. Będzie fajny test, bo 80% tych płyt, a
    mam ok 400 płyt DVD-R nagranych, po nagraniu nigdy nie były odtwarzane.
    Ciekawostka - moje pierwsze CD-R kupione na bazarze komputerowym w
    czasach radosnego piractwa (chyba 1994 rok) mimo masowego zarysowania
    dało się odczytać w ok 80%.

    --
    @foe_pl