    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Czy istnieje możliwość fotografowania rzeczywistości?
    Date: Tue, 19 Mar 2019 23:11:24 +0100

    W dniu 2019-03-19 o 15:39, J.F. pisze:

    > Z tego co pisza, to sa tam fotodiody i matryca zbiera ładunek.
    > To jest proces liniowy.

    Niestety tak nie jest. Tzn. jest ale w niepełnym zakresie dynamiki.
    Skoro chcesz dociekać, to charakterystyka S nie jest symetryczna. Dużo
    łatwiej wydobędziesz detale z cieni niż z świateł.

    > No i tu jest problem - za duzo automatyki, cos zmieniasz, a moze to nic
    > nie zmienia ...

    Gdzie tu jest jakakolwiek automatyka? W/g mnie zero automatyki.
    Osobiście włączam cokolwiek automatyczne, gdy muszę się na nią zdać.

    > ale oko ma automatyke i sie dostosuje :-(

    Czyli chcesz powiedzieć, że patrząc się wprost na okno i obserwując to
    co jest poza oknem (bez zmiany kąta patrzenia), to mimo to zadziała
    jakaś automatyka oka?

    Nie znam się na tym. Więc zadam pytanie inaczej: czy przy źrenicy
    ustabilizowanej działa jeszcze jakaś automatyka oka?

    > No dobra, akurat sloneczko przyswiecilo - komorka faktycznie nie jestem
    > w stanie sfotografowac okna.

    Ja opisuję przypadek gdy słoneczko nie przyświeciło. Są chmury i nawet
    kropi deszcz. Mimo to wydobycie kaloryfera spod parapetu jest na granicy
    możliwości matrycy.

    > Albo okno normalne a sciana czarna, albo sciana widoczna, a za szyba
    > przepal.
    > Ale tych bitow przybywa w aparatach ... musialbym cos z raw miec pod
    > reka ...

    Mam ich pełno jeśli chcesz.

    > A nowszy i tanszy telefon jakby lepszy ...

    Telefon jakikolwiek to szajs. Matryca FF, to zupełnie inna liga, nawet
    jeśli ma pierdylion pikseli. Zawsze będzie o trzy klasy lepsza.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek