  • Data: 2017-06-08 21:02:20
    Temat: Re: Czy istnieje urządzenie do zapamiętywania kolorów?
    Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .06.2017 o 12:49 ks <k...@g...com> pisze:

    > Ale nie chodzi mi o kolorymetr ani nic co mierzy kolory, bo to to wiem
    > że jest i kalibrator do monitora mam. Takie co się przykłada do obiektu
    > i mierzą kolor też mnie nie interesują.
    > Chodzi mi o dopasowanie koloru dosłownie 'na oko'. Ustrojstwo mierzyło
    > by kolor nie w rgb/lab/hsv jakimś czujnikiem, tylko taki jaki ja widzę.
    > Miało by mieć wizjer do przyłożenia oka, w środku byłby widoczny
    > częściowo obraz 'z natury' a obok jakiś ekranik albo najlepiej ramka na
    > około realnego obrazu, którego kolor i jasność dało by się dopasować
> [...]

    Chcesz mierzyć i zapamiętywać niemierzalne, czyli własne odczucia i
    wrażenia.

    Psychologia koloru:
    http://www.sroda.com.pl/file/psychologia_koloru.pdf

    "Czy dlatego coś jest piękne, że się komu podoba, czy też dlatego się
    podoba, że jest piękne?"
    św. Augustyn
    http://www.wspolnotaswietejmoniki.pl/swmonika/pdf/au
    gustyn_teksty.pdf

    Możesz zmierzyć kolorymetrem, ale i tak zmierzysz co innego :)

    --
    Trefniś