  • Data: 2017-06-09 15:58:18
    Temat: Re: Czy istnieje urządzenie do zapamiętywania kolorów?
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 09.06.2017 o 12:31, ks pisze:

    > owszem, jak się spali, to na nowa taka samą.

    Rozumiem, że kupujesz spory zapas "żarówek" z tej samej serii
    produkcyjnej i trzymasz na wypadek konieczności wymiany. W innym
    przypadku na pewno nie będzie taka sama, popatrz na rozrzut parametrów
    diod. Nawet Cree nie gwarantuje identyczności koloru światła z różnych
    serii produkcyjnych.

    > tak, ale istnieje i działa i można go wykorzystać, nie mówię, że to
    > byłoby proste.

    Nie znam się na tych kryształkach. Ale ze studiów pamiętam, że zjawiska
    dwukwantowe mają zauważalną wydajność tylko przy bardzo dużych
    natężeniach promieniowania.

    > w konkretnym przypadku i konkretnym źródle światła może będą działać a
    > może nie. Trzeba sprawdzić i porównać jakoś czy pożądany efekt został
    > osiągnięty.

    Na pewno nie da się zrobić światła niebieskiego z czerwonego, wszystkie
    takie farby działają w oparciu o fluorescencję.

    [...]

    P.P.