  • Data: 2017-06-09 17:39:01
    Temat: Re: Czy istnieje urządzenie do zapamiętywania kolorów?
    Od: ks <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017.06.09 o 15:58, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Rozumiem, że kupujesz spory zapas "żarówek" z tej samej serii produkcyjnej i
    > trzymasz na wypadek konieczności wymiany. W innym przypadku na pewno nie będzie
    > taka sama, popatrz na rozrzut parametrów diod. Nawet Cree nie gwarantuje
    > identyczności koloru światła z różnych serii produkcyjnych.

    nie żebym się czepiał, ale jeśli już mowa o led to właściwie w okresie pomiędzy
    remontami ani jedna nie powinna się spalić przy normalnym użytkowaniu :)
    A normalne żarówki mają rozkład właściwie standardowy niezależnie od modelu,
    więc też jest spoko.

    > Nie znam się na tych kryształkach. Ale ze studiów pamiętam, że zjawiska
    > dwukwantowe mają zauważalną wydajność tylko przy bardzo dużych natężeniach
    > promieniowania.

    > Na pewno nie da się zrobić światła niebieskiego z czerwonego, wszystkie takie
    > farby działają w oparciu o fluorescencję.
    >
    > [...]
    >
    > P.P.

    ok, z tymi energiami itp zgodzę się, fizyki nie przeskoczymy. Ale powiedzmy, że
    to czerwone na niebieskie to był bardzo ekstremalny przykład, i tutaj żeby
    osiągnąć błękit nieba i zieleń morza trzeba by bardziej pokombinować i być może
    dodać po prostu źródło uv.

    pozdrawiam Krzysiek