    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Czy komputery pomagają?
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    <xZNEC.16889$oM1.5303@fx12.ams1>
    <4...@g...com>
    <1278ho6ehtzz9$.aiwt83kmqb56.dlg@40tude.net>
    <8...@g...com>
    <kevvgtyixh13.1ioqajsi7shob$.dlg@40tude.net>
    <d...@g...com>
    <cx28vfabs74w$.er9dh1za2yqq.dlg@40tude.net>
    <b...@g...com>
    <15wv0zvonkm1$.187m39x51k0fi$.dlg@40tude.net>
    <9...@g...com>
    Date: Wed, 2 May 2018 13:21:44 +0200

    Dnia Wed, 2 May 2018 03:16:50 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):

> [...]
    > a właściwie powłokowy lakier do malowania samolotów. Wnika to niby
    > w pory czy jak to nazwać, mikro-rowki zwykłej chropowatości. Zanim
    > stężeje ściera się to taką gumą do mycia okien, więc w zasadzie
    > grubość powłoki jest znikoma, ale chropowatość maleje. zmniejsza to
    > opór powietrza o tyle, że oszczędność paliwa przekracza 1%.
    > Porobili wymagane badania, załatwili wymagane cetyfikaty, poszli to
    > zaproponować do linii lotniczych i producentów samolotów. Przez 5
    > lat nikt nie kupił ani puszki. W tym biznesie nikt nie chce
    > zaryzykować, nikt nie chce nawet wziąć próbki za darmo na

    Ze linie nie chcialy - nie dziwne.
    Ze producentow nie zainteresowali ... moze paliwo akurat tanialo ...

    Przyklad faktycznie kiepki, tym niemniej chcialem przypomniec, ze
    przemysl to nie domowe AGD, i reklamy po zakupie maja sens.

    > Rozumiesz jaki chaos by wywołał jeden boeing w Wizzairze, w którym
    > nie ma ani jednego człowieka który potrafi to pilotować,
    > przeglądać, naprawiać, nawet sprzątać?

    Jeden rozumiem.
    Ale moze nie 1 a 10 ? kontrakt na pare lat, jest czas zadbac o reszte.

    A ze Wizzair ma obecnie setke samolotow, to po tych 10 zacznie sie boj
    o nastepne.

    > Simpad. Nawet miałem. Może nie telefon, ale niedaleko mu było, bo miał DECTa.

    > Masz przykład DECT-a. Oni mocno chcieli z tego zrobić światowy
    > standard bezprzewodowej transmisji danych, zanim jeszcze ludzie
    > słyszeli o wifi czy bluetooth. Działało super, ale polegli na
    > programowaniu tego na każde urządzenie. Bo wszędzie inny soft
    > siedział, weź teraz pisz sterowniki na wszystko, od ABSów w
    > samochodach, przez tokarki w fabrykach, do sterowni elektrowni
    > jądrowej. Wszystko na innym hardwarze, systemie operacyjnym,
    > kompletnie inna filozofia itd.

    Przeciez to samo bylo z wifi czy BT. Tez nowosc, tez trzeba pisac.

    Kiedys czytalem amerykanski artykul, brzmialo to mniej wiecej tak:
    "czemu na OS/2 jest tak malo programow?
    Chyba znam czesc odpowiedzi.
    Bylem na targach, porozmawialem z przedstawicielem, zeby pisac
    programy potrzebuje kupic SDK. Kosztuje $499 ... drogo.
    Napisalem do IBM sugerujac ze to drogo, dostalem dlugi list, z ktorego
    wynika, ze cena jest odpowiednia.
    We don't care. We don't have to. We're IBM.

    Dla porownania - na progu zastalem paczke. SDK do Windows.
    Bo rozmawialem tez z przedstawicielem MS, wymienilismy sie
    wizytowkami. SDK kosztuje $249, ale mnie przyslali za darmo.

    P.S. Cos drgnelo, IBM obnizyl cene do $349"

    > Nie wiem czy słyszałeś, ale pierwszy telefon z Androidem 1.0 to był HTC G1.

    Zapomnialem.
    Zreszta nigdy nie przykladalem znaczenia, HTC jest od sprzetu, system
    moga posadzic dowolny. Co im zapewnia pewna swobode dzialania ...
    dopoki Apple nie zmonopolizuje rynku.

    J.