eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzy warto od czasu do czasu "przygazować"? › Re: Czy warto od czasu do czasu "przygazować"?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: WW <w...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Czy warto od czasu do czasu "przygazować"?
    Date: Fri, 25 Jul 2014 12:07:33 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 41
    Message-ID: <lqta9f$69b$1@node1.news.atman.pl>
    References: <lqrmts$i8p$1@node1.news.atman.pl> <lqruvn$qj5$1@node1.news.atman.pl>
    <lqs3qj$a4$1@node1.news.atman.pl> <lqsr0a$ktp$2@node1.news.atman.pl>
    <lqt22g$sq9$1@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: staticline-31-183-3-146.toya.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1406282863 6443 31.183.3.146 (25 Jul 2014 10:07:43 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 25 Jul 2014 10:07:43 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/24.6.0
    In-Reply-To: <lqt22g$sq9$1@node1.news.atman.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2539854
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2014-07-25 09:47, Shrek pisze:
    > On 2014-07-25 07:46, WW wrote:
    >
    >>> Mało kto wie że jadąc na za niskich obrotach zużywasz silnik
    >>> (konkretnie to wał, cylindry i pierścienie) dużo mocniej
    >>> niż jadąc na normalnych i nawet na większych (ale nie na czerwonym)
    >>> obrotach.
    >>
    >> Zaciekawiłeś mnie.
    >> Dlaczego tak się dzieje?
    >
    > Tak na logikę to jak silnik się trzęsie, to dobrze mu nie robi.
    >
    >
    > A tak bardziej naukowo - moc to moment razy obroty. Żeby uzyskać tą samą
    > moc (a żeby utrzymać to samo przyspieszenie bądź prędkość to cudów nie
    > ma - moc musi być _z_grubsza_ ta sama) masz przy niższych obrotach
    > większy moment na wale silnika, a co za tym idzie na wszystkich jechgo
    > częściach (a co najmniej na większości)
    >
    > Shrek.
    >

    Dzięki za wyjaśnienie.
    Mam wrażenie, że dotyczy to jazdy na zbyt niskich obrotach na danym
    biegu i przy skrzyni ręcznej. Sam miałem tendencje zbyt wczesnego
    właczania najwyższego biegu. Teraz mam skrzynie DSG i to ona decyduje,
    na jakim biegu jadę i rzadko kiedy w trasie dochodzę do 3000. Przez 5
    lat raz jedyny włączyłem tryb "sport" - jak kupowałem i sprawdzałem czy
    się da.
    Jak się to ma do takiego przypadku?

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
    Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm






Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: