  • Data: 2019-02-06 14:15:26
    Temat: Re: Czy warto produkować coś w Polsce dzisiaj
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 6 lutego 2019 22:00:09 UTC+9 użytkownik s...@g...com napisał:
    > Od jakiegoś czas męczy mnie idea pewnego urządzenia AGD.
    > Które przynajmniej mi bardzo by się przydało.
    >
    > Nawet przejrzałem czy nie ma patentu i chyba nie ma.
    > Tylko zastanawia mnie jedna rzecz.
    > Jak nic z tego nie wyjdzie to OK.
    >
    > Ale jakby coś wyszło z tego to czy nie będę miał problemu z chińczykami.
    >
    > Sam kupiłem chiński odkurzacz 3x taniej niż "orginalny"

    To nie jest problem "w Polsce" tylko "w świecie". Masz dwie strategie: albo samemu
    tego naprodukować tyle, żeby zanim Chińczycy skopiują, nachapać się kasy (czyli od
    razu musisz zacząć z masówą), albo pomysł opatentować i od razu sprzedać prawa dużej
    i bogatej korporacji, oni to będą tłukli, a Ty zarobisz trochę grosza bez wysiłku.

    Znam osobiście tylko jeden przypadek (choć słyszałem o więcej niż jednym) kiedy taki
    patent ktoś (pojedynczy człowiek, nie jakieś zachodnie korpo) od razu sprzedał
    Chińczykom. To jest najlepsze wyjście, o ile się uda trafić na uczciwych Chińczyków.
    Z praktyki- uczciwość to nie jedt wartość na której zbudowano kulturę Chińską.