  • Data: 2018-09-07 13:19:34
    Temat: Re: Czyszczenie starego miedzianego młynka
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Miroo" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2018-09-06 o 19:45, J.F. pisze:

    >Dekoracji.

    Przeciez mechanizmu nie widac :)

    >Ale najpierw muszę się pozbyć grubej warstwy rdzy. Coca-cola? Fosol?
    >Niestety mechanizm jest połączony z elementami mosiężnymi i
    >miedzianymi i nie wiem czy uda mi się to rozłożyć, a boję się, że
    >miedź wytrzyma w tym kwasie krócej niż rdza ;)

    Kwas solny miedzi nie trawi. Podobnie jak inne kwasy nieutleniajace -
    czyli tylko azotowego i siarkowego sie boj.
    Kwas solny obecnie trudniej dostepny, bo uzywany do produkcji
    narkotykow :-)

    Ale ... cynk juz ruszy, a mosiadz to stop miedzi z cynkiem.

    O ile sie orientuje, to jednak mosiadz slabo rusza.

    To wypolerujesz i wtedy pomyslisz :-)

    J.