    From: Janusz <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: DCF77
    Date: Sun, 15 Jul 2018 22:23:09 +0200

    W dniu 2018-07-15 o 14:19, Atlantis pisze:

    > Pomimo tego program nie potrafi zsynchronizować czasu. Leży tak już pół
    > godziny i nadal nie wyświetla informacji o czasie.
    Prawda jest taka że autorzy dcf-a dali trochę ciała że nie zaszyli do
    ramki crc, nawet
    prymitywne 8 bitów by wystarczyło. Efekt tego jest taki ze odebranie
    dobrej ramki
    nie oznacza prawidłowego czasu bo sama parzystość to za mało, dlatego
    zegary najczęściej czekają obierając iles tam ramek bez błędów i dopiero
    wtedy ustalają i wyswietlają czas, mam w domu kilka dcf-ów i najczęściej
    trwa to około minuty do pięciu. Twój widoicznie cały czas łapie błędy i
    zeruje licznik dobrych ramek,
    to oczywiście przypuszczenie bo nie znam algorytmu z arduino ale moje
    zegary tak działają.

    > Te zegary już tak mają - to znaczy czekają na dobre warunki
    > propagacyjne, które pozwolą na odebranie prawidłowej ramki? To normalne,
    > że trzeba czekać? A może większa szansa na synchronizację jest
    > wieczorem? Albo może jednak coś jest nie tak z moim układem?

    Wieczór a nawet głeboka noc, poprawia się propagacja sygnału a i
    zakłóceń jest mniej.

    --
    Pozdr
    Janusz