    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Darmowy program do rysunku z wymiarowaniem.
    Date: Tue, 16 May 2017 13:57:34 +0200

    W dniu 2017-05-16 o 13:14, Konrad Anikiel pisze:

    > Część tych programów które wymieniłeś jest 3D. Napisz czego potrzebujesz: 2D, 3D,
    parametryczny itd.

    Do tego o czym pisałem potrzebuję 2D (ale.... w tej chwili już nie wiem
    czy faktycznie potrzebuję).
    Nie wiem co to znaczy parametryczny.

    Zapytałem też na pl.misc.elektronika, gdzie jestem obecny od lat i
    pierwsza odpowiedź nasunęła mi wątpliwość, że być może ja wcale nie
    powinienem wykonywać takiego rysunku.

    Ktoś mi napisał, że Inkscape, ale nie wie jak tam chodzą wymiary, bo nie
    używa go do nieautomatycznej obróbki.

    Przy płytkach drukowanych nic nie wymiaruję - wszystko załatwiają pliki
    gerberów i owiertu.

    W ciągu ostatnich 10 lat to jest chyba czwarty przypadek, że wykonuję
    jakiś rysunek mechaniczny - nie pomyślałem, że w mechanice zapewne jest
    podobnie jak w PCB i zamiast robić klasyczny rysunek powinienem dążyć do
    wytworzenia plików do sterowanych numerycznie obrabiarek.

    Jeśli się okaże, że to tak ma/może być i Inkscape to załatwia to na
    pewno wybiorę Inkscape (wczoraj go pierwszy raz zainstalowałem, a że nie
    znalazłem jak narysować linie wymiarowe i mi się śpieszyło to zrobiłem
    rysunek pod OpenOffice).
    P.G.