    Subject: Re: DeepL
    Newsgroups: pl.comp.programming
    From: Borneq <b...@a...hidden.p>
    Date: Mon, 18 Nov 2019 15:38:02 +0100

    W dniu 10.11.2019 o 10:16, Borneq pisze:
    > No i stało się. Zainstalowałem DeepL lokalnie na komputerze, do tej pory
    > używałem przez internet. Działa szybciej niż przez internet, nie trzeba

    z pdf z https://github.com/lmthang/thesis
    przykład gdzie nie ma słownika tylko korpus równolegly

    Chodzi o to, jakie maksymalne informacje można wydobyć z korpusa.

    parallel corpus
    She loves cats = Elle aime les chats
    She loves him = Elle l'aime
    He adores cute cats = Il adore les chats mignons
    He has a cat = Il a un chat

    pytanie: jak przetłumaczyć na podstawie tych 4 zdań "She loves cute cats"?
    ja dochodzę do wniosku że
    Elle aime les chats mignons
    deepL: Elle adore les chats mignons - słuszniej, ale nie wynika to z
    tych 4 zdań

    można się dowiedzieć że
    she = elle
    loves = aime (cats)|l'aime(him) przy czym te słowa są zadziwiająco
    podobne, czyli nie inne tylko inna forma
    w rzeczywistości l'aime jest dużo mocniejsze (lubi-kocha) a nie inna forma
    cats = les chats //nawet podobne ale nie trzeba się tym sugerować
    him = albo znika w tym zdaniu, stając się domyślny albo staje się
    przedrostkiem - w rzeczywistości jeśli obiektem jest "on", wtedy się
    opuszcza
    he = Il
    adores = adore
    cute = mignons + zamiana miejscami słów we frazie
    has - a
    a cat = un cat, tylko skąd wiedzieć że to nie "a" zostało przetłumaczone
    na "a"?? - potrzebne są albo
    wstępne informacje językowe albo więcej zdań w korpusie

    Gdyby zapytać się o : He has a cat -> Elle a un chat
    można stwierdzić nawet bez wiedzy o tym czy "a" to "has" czy "a" to "a"
    Tylko należy zauważyć że te zdania są bardzo krótkie i dość łatwo można
    je dopasować