    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Dlaczego uszkodziłem akumulatorki?
    Date: Mon, 26 Jun 2017 20:29:31 +0200

    > Porządne ładowarki tak właśnie robią. Alternatywą jest stosowanie

    ja stosuje inne wyjście. wyobraź sobie, ze masz (powiedzmy) 4 osobne
    ogniwa w obudowie wkręcarki, ale nigdzie nie podłączone. z
    wyprowadzeniami na zewnątrz obudowy. połączasz do nich 4 osobne
    ładowarki, każda po 1usd, zasilane z dowolnego zasilacza 5v. każda z
    ładowarek ładuje jedno ogniwo. po naładowaniu odłączasz ładowarki, znowu
    wyprowadzenia akumulatorków są nigdzie nie podłączone. łączysz je za
    pomocą specjalnie spreparowanej wtyczki, tak aby uzyskac połączenie
    szeregowe.
    po kija ta kombinacja? pierwsze to cena. drugie to fakt, że jeśli jeden
    z akumulatorków nie domaga, łatwo to zauważyć, po różnicy czasu ładowania.

    ToMasz

    Ps. jedna taka "ładowarka" u mnie ładuje kilka urządzeń. co ciekawe
    (albo oczywiste) jest jej obojętne czy ładuje 2,3 czy 4 akumulatorki.