  • Data: 2019-01-18 09:23:42
    Temat: Re: Dysk NVMe
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 18 Jan 2019 08:20:05 +0100
    doszła do mnie wiadomość
    <1m4sg1l178jh8$.bxzr1nffpdbe$.dlg@40tude.net>
    od Jacek Maciejewski <j...@g...pl> :

    >Tak, kupiłem, AHCI który obecnie pracuje w złączu M.2. Ale chciałbym
    >zastosować NVMe i szukam sposobu.

    Ja nie jestem pewien, czy z tego dysku będziesz mieć jakież zauważalne
    korzyści. Większość zapisów dyskowych we współczesnych systemach to
    4-8 KiB, a taki dysk rozwija skrzydła głównie przy wielkich blokach
    danych(wyjątkiem jest Optane, który rozwala konkurencję przy małych
    blokach, szkoda, że pierońsko drogi)
    Oczywiście jako zabawę czy hobby popieram jak najbardziej.
    Druga sprawa to same linie pci, taki dysk powinno się podłączać do
    linii pci wychodzących bezpośrednio z CPU, wtedy zysk
    wydajności(przynajmniej teoretycznie) będzie największy(dokumentacja
    płyty powinna o tym mówić).