eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[Elektryki, autonusy] Bus-pas dla elektryków a sygnalizacja ... › Re: [Elektryki, autobusy] Bus-pas dla elektryków a sygnalizacja...
  • Data: 2020-02-11 22:31:14
    Temat: Re: [Elektryki, autobusy] Bus-pas dla elektryków a sygnalizacja...
    Od: kk <k...@o...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 2020-02-11 08:34, MF wrote:

    > Na gruncie prawa nie mam nic do zarzucenia Twojemu wnioskowi. Ale...
    >
    > W opisanej sytuacji pozioma kreska na sygnalizatorze dla autobusów z
    > dużym prawdopodobieństwem powiązana jest z zielonym światłem dla
    > pojazdów na kierunku kolizyjnym z Twojej lewej strony. Również na
    > gruncie prawa zielone światło oznacza, że ci na kierunkach kolizyjnych
    > mają czerwone. Twoja racja jest twojsza, a racja przejeżdżającego na
    > zielonym jest jegsza (jegosza?).

    No ale ... jeśli zielone jest tylko prawem wjazdu za sygnalizator to nie
    determinuje pierwszeństwa i należy liczyć się z tym, że mogą być inne
    pojazdy mające silnijesze prawo przejazdu wynikające z innych przesłanek
    niż sygnalizacja świetlna. Ja bym myślał o zwykłych znakach, ale ponoć
    sygnalizacja wyklucza ich ważność. Nie znalazłem potwierdzenia, ale
    nawet jeśli tak jest to na znakach świat nie kończy się. Są np reguły
    przepusczania pojazdów z naprzeciwka itp.

    > Podobno w Rosji jest tak, że większy ma
    > rację, a im jest większy, tym jego racja jest większa, więc osobiście
    > nie życzę Ci w opisanej sytuacji spotkania z dużą ciężarówką prowadzoną
    > przez Rosjanina. Ale ciekawe byłoby sprawdzenie tego w praktyce. Jak
    > chcesz, poświęć się raz i zastosuj swoją interpretację prawną,
    > zobaczymy, co sąd powie na to (chyba że ten drugi przyjmie mandat bez
    > gadania).

    Ciężarówka na pasie dla autobusów? :-) Tam przejście dla pieszych jest.
    Światło czerwone dla zwykłych pojazdów świeci się dłużej chyba po to by
    zatrzymać je przed pieszymi pędzącymi do autobusów. Kolizji z innymi
    pojazdami chyba nie może być. Z pieszymi też nie, tylko wtargnąć mi nie
    mogą.

    Oczywiście mogą być inne skrzyżowania, gdzie naprawdę mogłyby być
    przejazdy kolizyjne, ale może tam nie używają sygnalizacji autobusowej a
    zwykłą i też nie ma kolizyjności.

    Poza tym to oznakowanie może być najzwyczajniej błędne. Albo poprawne,
    ale właśnie luka prawna, ale w temacie oznakowania a nie jego interpretacji.

    No i może być tak, że elektryki jednak obowiązuje jakaś sygnalizacja,
    ale na razie nie widzę przesłanek ku temu.