eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaEliminacja czasu martwego częstościomierza TTL - bramkowanie 10s › Re: Eliminacja czasu martwego częstościomierza TTL - bramkowanie 10s
    From: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Eliminacja czasu martwego częstościomierza TTL - bramkowanie 10s
    Date: Sun, 19 Apr 2015 07:54:36 +0200

    W dniu 2015-04-18 o 21:20, jedrek pisze:
    > Typowy układ bramowania w mierniku częstotliwości to przy rozdzielczości
    > 1Hz czas otwarcia bramki 1 sek. i kolejna sekunda to martwy czas, gdzie
    > bramka oczekuje na kolejny stan H otwierający ją na kolejną 1 sekundę.
    > Czyli wzorcowe 1Hz jest podzielone przerzutnikiem przez 2, otrzymujemy
    > przebieg 0,5Hz o wypełnieniu dokładnie 50%.
    > W przypadku chęci uzyskania rozdzielczości 0,1Hz bramka otwierana jest
    > na 10sek i potem czas martwy to 10sek, w których nic sensownego dla
    > pomiaru się nie dzieje, a tylko zmniejsza ilość odczytów na minutę.
> [...]

    1. Przerzutnik monostabilny
    2. Licznik synchroniczny na paru dekadach i wyjście przeniesienia.
    3. Można tez kombinować z 7490, ale idea jak w p. 2., tzn robisz na
    bramkach dekoder konkretnego (jednego) stanu całego licznika, nie
    ostatniej dekady. Tylko na synchronicznym to na pewno bedzie lepiej
    działało.

    Pozdrawiam

    DD