eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaEliminacja czasu martwego częstościomierza TTL - bramkowanie 10s › Re: Eliminacja czasu martwego częstościomierza TTL - bramkowanie 10s
    From: "jedrek" <jedrek@jedrek>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Eliminacja czasu martwego częstościomierza TTL - bramkowanie 10s
    Date: Mon, 20 Apr 2015 12:34:00 +0200

    "Dariusz Dorochowicz"

    > 1. Przerzutnik monostabilny

    Uzyskaj na wyjściu typowego monostabilnego z układem RC precyzyjne impulsy
    10,000000 sek... kosmos!
    To ma być impuls wzorcowy jako baza do pomiaru okresu. Tym impulsem
    kalibruję wewnętrzny generator kwarcowy miernika.

    > 2. Licznik synchroniczny na paru dekadach i wyjście przeniesienia.

    Przeniesienie już wykorzystuję w swoim zaproponowanym układzie na 74193.
    Więc na to samo wychodzi.

    > 3. Można tez kombinować z 7490, ale idea jak w p. 2.

    Właśnie kombinuję coś z przerzutnikiem aby zbocze opadające na wyjściu Qd
    7490 (kończące cykl liczenia do 10) wygenerowało mi dodatni impuls
    ustawiający - przed nadejściem kolejnego taktu 1Hz - stan licznika na 9, aby
    ten nadchodzący takt spowodował początek generowania impulsu 10sek na
    wyjściu tego 7490 - bez oczekiwania 10 sek czasu martwego.