eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaEliminacja czasu martwego częstościomierza TTL - bramkowanie 10s › Re: Eliminacja czasu martwego częstościomierza TTL - bramkowanie 10s
    Date: Mon, 20 Apr 2015 14:24:29 +0200
    From: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Eliminacja czasu martwego częstościomierza TTL - bramkowanie 10s

    W dniu 2015-04-20 o 14:09, jedrek pisze:
    > "Dariusz Dorochowicz"
    >
    > Opisałem wyżej. Formowanie wzorcowego impulsu z sygnału 1PPS
    > (wydłubanego z odbiornika GPS), którego zmierzę sobie okres (a właściwie
    > 1/2 okresu po przeróbce).
    > Gdy wyjściowy 1PPS podam sobie na wejście miernika to mierzę sobie jego
    > okres i dostaję wynik 1000000,0us gdy go przedzielę przez 10 dostaję
    > wynik 10000000,0us (jedynki już nie widzę, bo 8 dekad liczących) lub
    > 9999999,9us :) i można kalibrować GWM-a ale ten odczyt raz na 20 sek za
    > wolno.
    > Po przeróbce kolejny odczyt zaczyna cię co 11sek.

    Z czego 1s odstępu i 10s na pomiar?

    Żeby mieć 0.1Hz dokładności to raczej musisz 10 sekund mierzyć - nijak
    nie wychodzi inaczej. Tzn dałoby się użyć PLL/FLL i sobie przeliczać,
    ale tu już się kłania wiarygodność tego co dostaniesz na wyjściu pętli,
    jej stabilność itd. Sam czas stabilizacji pętli może być na tyle duży,
    że nic na tym nie zyskasz.

    Z 1Hz to za bardzo nie powalczysz. Myślałem, że dostajesz 1MHz albo coś
    koło tego i to dzielisz.

    > Póki co stwierdzam, że generator w mierniku wypasiony po ponad 30 latach
    > od wyprodukowania odchyłka 0,5Hz przy 10MHz.

    Kiedyś to się robiło inaczej ;)
    Ale też inaczej wszystko kosztowało.

    Pozdrawiam

    DD