-
Data: 2017-05-22 14:27:58
Temat: Re: Ford przeskakuje przez dziury w jezdni
Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2017-05-22 o 13:54, Pszemol pisze:
> "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote in message
> news:ofufbb$gsr$1@node2.news.atman.pl...
>> W dniu 2017-05-22 o 12:34, Shrek pisze:
>>
>>> A tam. Ja często na dzirawych drogach stosuje taktykę "zapieradalać,
>>> żeby koła nie zdążyły wpadywać:)"
>>
>> Do takiego samego wniosku doszedłem kilkanaście lat temu.
>> Podejrzewam, że można by to nawet umotywować odpowiednimi wyliczeniami.
>
> To właśnie mi wygląda jakby była elektroniczna próba modelowania
> tego właśnie pomysłu.
Nie podniecajcie się tak, bo właśnie tak działa normalne zawieszenie
samochodu z tradycyjnymi amortyzatorami. Im bardziej twarde zawieszenie
tym lepiej samochód "przeskakuje" dziury. W każdym zawieszeniu koła
natychmiast nie zmieniają swojego położenia i jadąc z odpowiednio dużą
prędkością, koła przeskakują nad dziurami. Kolejnym zadaniem
amortyzatorów jest wygaszenie drgań, które powstają podczas przejazdu po
nierównej powierzchni. Także i po przeskoczeniu dziury i uderzeniu koła
o krawędź dziury. Gdyby amortyzatory nie wytłumiły tych uderzeń to koło
jeszcze długo by podskakiwało po takiej dziurze, przez co traciłoby
przyczepność. Innowacyjnością Forda natomiast jest dynamiczna zmiana
charakterystyki pracy układu amortyzacji. Także i ta technologia nie
jest czymś nowym, bo już wiele firm ją stosuje od wielu lat, a chyba
prekursorem był Citroen.
Następne wpisy z tego wątku
- 22.05.17 14:39 J.F.
- 22.05.17 14:41 J.F.
- 22.05.17 14:58 J.F.
- 22.05.17 15:35 r...@k...pl
- 22.05.17 18:35 Pszemol
- 22.05.17 19:46 J.F.
- 24.05.17 21:03 Marcin
- 24.05.17 21:54 J.F.
- 24.05.17 22:13 Shrek
- 25.05.17 16:20 J.F.
- 25.05.17 23:16 T.
- 26.05.17 06:45 Shrek
- 27.05.17 08:27 RoMan Mandziejewicz
- 29.05.17 12:17 robot
- 29.05.17 12:24 Liwiusz
Najnowsze wątki z tej grupy
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-05-17 Bieruń => Administrator i wdrożeniowiec Lotus Notes/Domino <=
- 2024-05-17 Warszawa => Senior Software Engineer PHP (BillPro) Contractor <=
- 2024-05-17 Warszawa => International freight forwarder <=
- 2024-05-17 Warszawa => Fullastack (Java) Developer <=