eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyFord przeskakuje przez dziury w jezdni › Re: Ford przeskakuje przez dziury w jezdni
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!peer03.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer01.fr7!futter-mich.highwinds-
    media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostr
    ada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Ford przeskakuje przez dziury w jezdni
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <oftaqi$vec$1@dont-email.me> <dd2v0jvyhknr$.yub7nn4jly09.dlg@40tude.net>
    <ofues6$rir$2@node1.news.atman.pl> <ofufbb$gsr$1@node2.news.atman.pl>
    <ofujtn$b6o$3@dont-email.me>
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Mon, 22 May 2017 14:27:58 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.1.1
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <ofujtn$b6o$3@dont-email.me>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Content-Language: pl
    Lines: 28
    Message-ID: <5922d950$0$15201$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 94.254.178.57
    X-Trace: 1495456081 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15201 94.254.178.57:57280
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2515
    X-Received-Body-CRC: 2219884064
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2605557
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2017-05-22 o 13:54, Pszemol pisze:
    > "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote in message
    > news:ofufbb$gsr$1@node2.news.atman.pl...
    >> W dniu 2017-05-22 o 12:34, Shrek pisze:
    >>
    >>> A tam. Ja często na dzirawych drogach stosuje taktykę "zapieradalać,
    >>> żeby koła nie zdążyły wpadywać:)"
    >>
    >> Do takiego samego wniosku doszedłem kilkanaście lat temu.
    >> Podejrzewam, że można by to nawet umotywować odpowiednimi wyliczeniami.
    >
    > To właśnie mi wygląda jakby była elektroniczna próba modelowania
    > tego właśnie pomysłu.

    Nie podniecajcie się tak, bo właśnie tak działa normalne zawieszenie
    samochodu z tradycyjnymi amortyzatorami. Im bardziej twarde zawieszenie
    tym lepiej samochód "przeskakuje" dziury. W każdym zawieszeniu koła
    natychmiast nie zmieniają swojego położenia i jadąc z odpowiednio dużą
    prędkością, koła przeskakują nad dziurami. Kolejnym zadaniem
    amortyzatorów jest wygaszenie drgań, które powstają podczas przejazdu po
    nierównej powierzchni. Także i po przeskoczeniu dziury i uderzeniu koła
    o krawędź dziury. Gdyby amortyzatory nie wytłumiły tych uderzeń to koło
    jeszcze długo by podskakiwało po takiej dziurze, przez co traciłoby
    przyczepność. Innowacyjnością Forda natomiast jest dynamiczna zmiana
    charakterystyki pracy układu amortyzacji. Także i ta technologia nie
    jest czymś nowym, bo już wiele firm ją stosuje od wielu lat, a chyba
    prekursorem był Citroen.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: