  • Data: 2019-11-12 04:49:26
    Temat: Re: Gniazdko 230V Wifi
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2019-11-11, heby <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Są paczkomaty na osiedlach. Moża się spierać ile musisz dojśc ze swojego
    > miejsca zamieszkania do niego, ale wydaje się to zdeycodwanie lepsze niż
    > "najbliższa stacja Orlen" 5km dalej ponieważ *wybierasz* gdzie i jak
    > chcesz mieć dostarczone i może to wcale nie być najbliżej domu ale np.
    > tam gdzie da się zaparkować o 16.30.

    Rozwiązanie, które znam wyglada tak:
    - paczkomat na osiedlu zamknietym, jakieś 600 mieszkań, maks. odległość ca
    150m (4 bloki w kupie).
    - paczkomat z dostępem dla 5-7 firm kurierskich, dhl, fedex, lokalne -
    jak się nie wyjmie w ciagu 2-3 dni to grożą, a potem odsyłają (do
    centrum dystrubucyjnego chyba) - mozna ten czas przedłuzyć wnosząc
    stosowna opłatę :)

    Nie wiem jaka jest finansowa formuła czegoś takiego, ale nie zdziwiłbym
    się, gdyby koszty były dzielone, pomiędzy te firmy i osiedle, lub koszt
    inwestycji to osiedle, które podnajmuje z kolei firmom.

    Jest też kupa mini-paczkomatów ogólnych dzielonych przez 2-3 firmy i tu
    klarownie wydaje się, że ktoś zbudował infrastrukturę i wynajmuje ją tym
    firmom.

    Generalnie rzecz MZ bardzo pozyteczna, ale też stwarzająca kurierom
    możliwoście olewania dostawy do domu.

    --
    Marcin