    From: Saiko Kila <f...@b...cy>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: HDD 3 TB
    Date: Mon, 29 Jan 2018 19:09:39 +0100

    Proces Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console>
    zwrócił błąd:

    prostu praktycznie nie słychać) nie mam

    > 30 miesięcy ciągłej pracy? -- HDD pracuje cicho mimo paru lat pracy, ale
    > wiatrak/wentylator po paru tysiącach godzin potrafi wyć niemiłosiernie...
    > Powodem jest filtrowanie powietrza w dysku?

    Mam komputerze trzy dyski, którym w tym roku strzeli 10 lat. Nie słychać
    ich. To nie są najstarsze dyski na chodzie jakie mam (te mają ponad 25
    lat), ale najstarsze które są na chodzie przez dużą część czasa
    (statystycznie z połowę doby, bo czasami jestem na wyjeździe, ale mają
    po 43 tysiące godzin).

    Po prawdzie mam też takie wentylatory, na które nie narzekam, ale są
    zainstalowane w dobrych zasilaczach.

    O tym czy to tylko filtrowanie to chyba przekonać się będzie można za
    jakiś czas, z perspektywy dekad. Ale myślę, że jednak po prostu zostały
    zaprojektowane na dłużej niż wentylatory.
    --
    Saiko Kila
    My dog's name is Muhammad.