eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJak dziala pasek klinowy w CVT › Re: Jak dziala pasek klinowy w CVT
  • X-Received: by 2002:a25:3942:: with SMTP id g63mr67839yba.2.1547131829099; Thu, 10
    Jan 2019 06:50:29 -0800 (PST)
    X-Received: by 2002:a25:3942:: with SMTP id g63mr67839yba.2.1547131829099; Thu, 10
    Jan 2019 06:50:29 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!news.mixmin.net!proxad.net!feeder1-2.proxad.net!209.85.160.216.MISMATCH!v
    55no2997288qtk.0!news-out.google.com!m21ni19678qta.0!nntp.google.com!v55no29972
    76qtk.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Thu, 10 Jan 2019 06:50:28 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <1pm0w79z6mwgj$.wqmvpvq8e5x7.dlg@40tude.net>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=199.202.9.250;
    posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
    NNTP-Posting-Host: 199.202.9.250
    References: <q14gi3$8hd$1@node1.news.atman.pl>
    <5c35d4ba$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@g...com>
    <1pm0w79z6mwgj$.wqmvpvq8e5x7.dlg@40tude.net>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <d...@g...com>
    Subject: Re: Jak dziala pasek klinowy w CVT
    From: s...@g...com
    Injection-Date: Thu, 10 Jan 2019 14:50:29 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2648062
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu środa, 9 stycznia 2019 17:35:17 UTC-6 użytkownik J.F. napisał:
    > Dnia Wed, 9 Jan 2019 06:45:57 -0800 (PST), s...@g...com
    > napisał(a):
    > > W dniu środa, 9 stycznia 2019 05:02:37 UTC-6 użytkownik J.F. napisał:
    > >> Użytkownik "robot" napisał w wiadomości grup
    > >>>Czy ja dobrze widzę, że ten "pasek klinowy" odpowiadający za
    > >>>przełożenie, nie ciągnie, tylko pcha?
    > >>
    > >> Raczej nie.
    > >> Owszem, sklada sie z blaszek i scisnac sie nie da, ale elastyczny jest
    > >> i sie wyboczy.
    > >> A i kolo pasowe dobrze dziala na ciagniecie, ale fatalnie na pchanie
    > >>
    > >
    > > Tylko ze tam jest zupelnie inny mechanizm.
    > > A kolo klinowe ma w nosie czy pcha czy ciagnie. Ono ma za zadanie
    > > trzymac pasek bez poslizgu.
    >
    > Do tego potrzebuje tarcia. A tarcie potrzebuje nacisku.
    >

    I tam nacisk jest. Te oba kola sa regulowane (aby wogole moc przelozenie zmienic) i
    cisnienie jest takie aby ten pasek sciskac.

    > I o ile przy ciagnieciu ten nacisk robi sie samoczynnie, to przy
    > pchaniu IMO odwrotnie. I to na obu kolach - jedno kolo slabo pcha
    > pasek, pasek slabo pcha drugie kolo.
    >
    > Chyba ze ... zrobili tam jakis dodatkowy docisk od zewnatrznej strony?
    >
    te kola pasowe sa regulowane i maja docisk.

    Tylko jak juz pisalem gdzie indziej, te wzdluzne opaski sa tam tylko aby trzymac
    pasek w calosci i sciskanie paska jest tak zaplanowane ze usztywnia go i jednoczesnie
    naciaga te opaski zeby one trzymaly pasek w calosci.

    Generalnie precyzyjna sprawa choc pewnie niezbyt drogie w produkcji masowej.
    Ale niestety jak chyba kazdy pasek to element eksploatacyjny.
    Trza wymieniac bo sie zuzywa.

    Ale warto nadmienic ze sa i inne typy tych paskow/lancuchow:

    https://www.youtube.com/watch?v=7VBCIXcldf4

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: