  • Data: 2017-06-17 13:47:26
    Temat: Re: Jak jest z wielkością księżyca #2 ? ... a jednak
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-06-16 o 21:46, J.F. pisze:

    > Mogl. To prawie cwierc orbity ... ale jej mimosrod to tylko 5%.
    > A na zdjeciu mamy 7%.
    >
    > Trzeba by z astronomami skonsultowac, jaka byla rzeczywista odleglosc
    > Ksiezyca. W dobrych ukladach

    Może i racja. Stąd też moje zdziwienie, że wysoko nad horyzontem wyszedł
    większy a miało być odwrotnie :-)

    Skoro faktycznie tak szybko odległość od Ziemi się zmienia, to będę
    musiał zrobić zdjęcia porównawcze tego samego dnia albo wcale.

    > dowod mamy czarno na bialym ... o ile ... jestes pewien stalosci
    > ogniskowej i ustawienia odleglosci na nieskonczonosc ?

    Ostrość na księżyc ustawiałem. Zadbałem o tą samą przesłonę aby i ona
    nie wpłynęła na długość ogniskowej. Zoom do oporu. Wydaje mi się, że
    chyba o wszystko zadbałem.

    > Tym niemniej ... a oko zauwazylo by roznice o 5% ?
    > W dodatku w ciagu tygodnia ?
    > Watpie ... wiec to subiektywne wrazenie moze byc.

    Możliwe. To chcę wykazać lub obalić.

    > Zrob czesciej zapiski wrazenia, i zdjecia.
    > A potem sie porowna rzeczywiste rozmiary i zobaczy co oko warte.

    Co do "wrażeń" to miewam je ze 2-3x w roku i to chyba tylko latem. Nie
    ma za bardzo czego zapisywać.

    > Tez warto sfotografowac.

    Moim zdaniem tylko i wyłącznie trzeba się skupić na tym momencie bo w
    przeciwnym razie szum medialny tylko powstaje :-)

    > Npo wlasnie - pamietam taki "duzy ksiezyc" i to wcale nie bylo po
    > wschodzie.

    Hmmm ciekawe.

    --
    Pozdrawiam,