  • Data: 2018-08-23 23:35:05
    Temat: Re: Jak wydoić barana?
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:5wph0twtfihu$.u0j204ma3y35$.dlg@40tude.net...

    > Ale od kosztu elementow ?
    > Ma prawo byc znacznie wyzszy.

    Ależ tak! Ale był jeszcze wyższy, absurdalnie. Powiedzmy, psuje ci się komp,
    dajesz do naprawy. Prosty serwis, polegał na wymianie modułu pamięci.
    Serwisant skasował cię na 3000 PLN. Mniej-więcej coś takiego to było.

    > Inny przypadek pamietam - wymiana uszczelki w pralce, 15 minut roboty
    > i słony rachunek.
    > Odpowiedz panstwowego wtedy serwisu
    > "wymiana uszczelki w tej pralce jest skomplikowana, wymaga demontazu
    > wielu elementow, w tym przeciwagi, ktora wazy 15kg. Potrzeba na to ok
    > 2 godzin czasu.

    No no... pewnie o tzw. fartuch chodzi? Na to kupuję tubkę butaprenu,
    zdejmuję starą, zaklejam nową i czekam, aż stwardnieje, odpalam pralkę.

    > Niektorzy nasi pracownicy sa tak zręczni, że robią to bez demontazu.

    Zaiste.

    > Nie zamierzamy ich za tę zręcznosc karać."

    Jeśli mu wystarczy, że palcami pstryknie i samo się naprawi, czarodziej
    taki, to nie ma sprawy. Ale ok, niech będzie drogo, no już trudno. Ale nie
    jakiś pozagalaktyczny kosmos...
    Bo kupię nową, a starą wypieprzę gdzieś na fajans późno w nocy. Może ją
    uprzednio cokolwiek dekompletując... (silnika byś sobie nie wziął na
    przykład?)

    > Dodaj jeszcze czas dojazdu, i zaplata za 3h staje sie uzasadniona.
    > Dodaj ZUS, srus, amortyzacje, VAT ... i nie bedziesz naprawial, tylko
    > kupisz nową.

    Albo sąsiadowi dam flachę, on w godzinę zrobi co trzeba, flachę zainkasuje,
    może jeszcze przy okazji otworzy ją do wspólnego rozprawiczenia... Taniej
    wyjdzie. Dużo taniej. Pod warunkiem oczywiście, że najpierw pralka, a potem
    flacha. Choć ja... sam raczej takie rzeczy robię. Ale jakby... to 50 zyla za
    dobrą flachę, popita i śledzik, nie lepiej? Oczywiście, jeśli sąsiad sie zna
    na rzeczy.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.