  • 71. Data: 2020-03-09 17:13:36
    Temat: Re: Jak wyhamować globus?
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-03-09 o 15:57, Adam pisze:

    > Jeszcze takiego pomysła mam: zrobić napęd szeregowy (hybrydowy?)
    >
    > Pacjent kręci korbą, ta jest przymocowana do "dynama", a to ładuje
    > źródło napięcia - mały akumulatorek bądź  duży kondensator, który z
    > kolei (po zaistnieniu warunku typu czujnik kręcenia korbą albo czujnik
    > napięcia) kręci silniczkiem.

    Może napęd jak w starej pozytywce, lub minutniku kuchennym?
    Nakręcasz sprężynę i uruchamiasz przyciskiem kiedy chcesz.

    WM

  • 72. Data: 2020-03-09 20:34:16
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-03-09 o 17:13, WM pisze:

    > Może napęd jak w starej pozytywce, lub minutniku kuchennym?
    > Nakręcasz sprężynę i uruchamiasz przyciskiem kiedy chcesz.

    Na kursie kinooperatorów widziałem kamery z napędem ręcznym, które miałe
    mechaniczną stabilizację obrotów (a w zasadzie ilości naświetlanych
    klatek na sekundę). Działało to niezależnie od prędkości kręcenia korbą
    - oczywiście powyżej obrotów minimalnych.
    Ale, niestety, nie zaglądałem do środka, nie wiem, jak to było
    realizowane. Prawdopodobnie sprzęgło cierne i mechanizm Watta.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 73. Data: 2020-03-09 20:38:22
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 10 marca 2020 04:34:16 UTC+9 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    > Ale, niestety, nie zaglądałem do środka, nie wiem, jak to było
    > realizowane. Prawdopodobnie sprzęgło cierne i mechanizm Watta.

    A no tak, jeszcze toubillona nikt nie proponował.

  • 74. Data: 2020-03-10 05:10:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-03-09, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:
> [...]
    oglegroups.com...

    > Na MUC-GDN latają dwie Helgi Pipke, więcej załogi CRJ-900LR nie bierze.

    > Niezależnie od języka, kratki do wpisywania danych są identyczne- jakby
    przystosowane do skanowania. Tylko instrukcje co gdzie wpisywać są w różnych
    językach.

    > Ona tam czyta komunikaty dla pasażerów, ustawia kolejkę itd. Chcesz
    > mnie przekonać że nie jest Koreanką?

    To był nb. jeden z radosniejszych momentów przelotu Lotem z Azji, gdy
    polski steward nawijał po chińsku. Fajnie dla odmiany usłyszeć
    mandaryński z polskim akcentem.

    Ale na pokładzie było może do kupy z 5-10 nie-Polaków, więc nie wiem czy
    ktoś poza mną taką egzotykę docenił.

    --
    Marcin

  • 75. Data: 2020-03-10 05:24:42
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-03-09, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Wlasnie zapowiedzieli wyrywkowe kontrole na przejsciach.
    >
    > Ciekawe co to ma dac - wyrywkowych nosicieli zatrzymaja, a reszta
    > przejdzie bez problemu ?

    I czy nie będą już wpuszczać z anginą.

    --
    Marcin

  • 76. Data: 2020-03-10 09:57:27
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 9 marca 2020 14:25:02 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    oglegroups.com...

    > IMO - zbyt daleko wyciagniety wniosek, ale kto wie.

    W Twojej opinii racja i nieracja jednocześnie. Całe szczęście znasz różnicę. Znasz,
    prawda?

    > Po co KE takie formularze ... natomiast krajowym sluzbom by sie
    > przydaly.

    > A slusznie. Zdjecie zwrocilo moja uwage z uwagi na piekne twarze
    > polskich stewardess :-P
    >
    > No to teraz mozemy wrocic do czystosci rasowej - to kto w samolotach
    > LOT instruuje koreanskich pasazerow, czy dogaduje sie w kabinie ?

    Koreanka. Na zdjęciu jej nie ma.

    > My mamy opoznienie.

    Fajnie.

    > Ty pisales o 300. To chyba wiesz gdzie.
    > Ja pisalem np o internacie w Policach, gdzie przebadano 200 osob w dwa
    > dni.

    > No powiedzmy nierządowym mediom.
    >
    > 3.5mld byloby zreszta trudno wyrwac z budzetu, wiec jesli wyrwali, to
    > zbiorczo.

    Racja. 3.5 miliarda to jakaś tam ściema była. A te 3.5 miliona to za pośrednictwo w
    zakupie w WBrytanii. Ci z Gdańska nie robią takich testów.

    > Teraz moze byc kwestia szczepionek ...

    Ten wirus nie daje odporności, szczepionki bym się prędko nie spodziewał.

  • 77. Data: 2020-03-10 15:34:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

    >W Twojej opinii racja i nieracja jednocześnie. Całe szczęście znasz
    >różnicę. Znasz, prawda?

    Nie rozumiem czemu nie rozumiesz.
    Nie uwazam zebys mial racje, ale dopuszczam, ze masz

    Taka karta ?
    https://pssebochnia.wsse.krakow.pl/index.php/komunik
    aty/917-koronawirus-karta-likalizacji-pasazera

    luty 2018 ... to chyba po jakiejs poprzedniej epidemii.

    >Koreanka. Na zdjęciu jej nie ma.

    Widac nie zasluguje na ochrone :-)

    >Fajnie.

    Ale sie skonczylo, i rzad dostal pierdolca/wpadl w panike/podejmuje
    zdecydowane dzialania.

    Zakaz imprez masowych, uczelnie maja prowadzic wyklady zdalnie,
    policjanci maja codziennie odwiedzac/sprawdzac objetych kwarantanna.
    W Cieszynie zamkneto 3 szkoly, na PWr rektor ograniczyl wizyty w
    akademikach ...

    Panika jest uzasadniona ... bo juz szpitale zglaszaja brak srodkow
    ochrony i chca pieniedzy :-)

    P.S. Mamy juz 20 zarazonych, idzie lawinowo ... ale to tez znaczy, ze
    3 tygodnie temu bylo ich naprawde bardzo malo.

    A zarazic mozna sie szybko
    https://www.rmf24.pl/raporty/raport-koronawirus-z-ch
    in/polska/news-dowodca-generalny-rodzajow-sil-zbrojn
    ych-zarazony-koronawiru,nId,4373598

    >Racja. 3.5 miliarda to jakaś tam ściema była. A te 3.5 miliona to za
    >pośrednictwo w zakupie w WBrytanii. Ci z Gdańska nie robią takich
    >testów.

    Rzad co prawda akurat ma 2 mld .. ale to przeznaczone na telewizje
    pub^H^H isowska :-)

    >Ten wirus nie daje odporności, szczepionki bym się prędko nie
    >spodziewał.

    A to sie rzad ucieszy, bo nie bedzie musial kupowac :-)
    A to bylby powazny wydatek ... zapewne ...

    Pozostaja sprawdzone srodki .. tylko przemysl krajowy nie produku 50%
    wodki ...

    J.

  • 78. Data: 2020-03-11 08:25:44
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 10 marca 2020 23:34:38 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    aty/917-koronawirus-karta-likalizacji-pasazera

    > luty 2018 ... to chyba po jakiejs poprzedniej epidemii.

    Dokładnie ta. Musi być sprzed GDPR, bo nic nie mówi dla kogo to wywiad. Ktoś musiał
    ją centralnie zrobić (podejrzewam KE albo WHO), bo używana jest nie tylko w Polsce.

    > Widac nie zasluguje na ochrone :-)

    Być może pizdnęła tą lotowską maskę do cekolowania ścian w kosz, założyła swoją, nie
    pasowała do zdjęcia i kazali jej się odsunąć. W Lufthansie nawet koreańskiemu
    personelowi kazali chodzić bez masek (ale maski mieli w kieszeni marynarki/żakietu).
    To byli jedyni Koreańczycy na pokładzie bez masek :-D

> [...]
    > akademikach ...
    >
    > Panika jest uzasadniona ... bo juz szpitale zglaszaja brak srodkow

    Widać że konsultują działania z krajami mającymi większe doświadczenie. Powoli się
    ogarniają. Ale kultury nie zmienią. Polaka nie nauczysz żeby kaszlący nie przychodził
    do pracy.

    > P.S. Mamy juz 20 zarazonych, idzie lawinowo ... ale to tez znaczy, ze
    > 3 tygodnie temu bylo ich naprawde bardzo malo.

    Mamy dwudziestu rozpoznanych, czyli oni wszyscy byli 'in the wild' tydzień albo dwa
    tygodnie temu. Nie wiadomo jaka część rozpoznanych przypadków to pacjenci którzy sami
    poczuli objawy i przyszli do lekarza, a ilu wytypowano na podstawie podejrzenia (skąd
    przyjechał, z kim miał kontakt, gdzie chodził).

    > A zarazic mozna sie szybko
    > https://www.rmf24.pl/raporty/raport-koronawirus-z-ch
    in/polska/news-dowodca-generalny-rodzajow-sil-zbrojn
    ych-zarazony-koronawiru,nId,4373598

    No ale ten nie chodził dwa tygodnie i nie zarażał sąsiadów. To na tych zawodników
    poszły te testy wcześniej.

    > Rzad co prawda akurat ma 2 mld .. ale to przeznaczone na telewizje
    > pub^H^H isowska :-)

    Dobra informacja to połowa sukcesu, bo najważniejsze działania to te które ludzie
    sami podejmują. Ale nie oglądam polskiej telewizorni, nie wiem jacy oni tam są
    fachowi. Sam pisałeś że maseczki chronią tych którzy je noszą. Takie bzdury trzeba
    ludziom długo tłumaczyć, Polska nie ma świadomości epidemiologicznej, patrz
    antyszczepionkowcy.

    > A to sie rzad ucieszy, bo nie bedzie musial kupowac :-)
    > A to bylby powazny wydatek ... zapewne ...
    >
    > Pozostaja sprawdzone srodki .. tylko przemysl krajowy nie produku 50%
    > wodki ...

    W Iranie piją denaturat. Jak narazie sprawdzają skuteczność.

  • 79. Data: 2020-03-11 14:11:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    aty/917-koronawirus-karta-likalizacji-pasazera

    >Dokładnie ta. Musi być sprzed GDPR, bo nic nie mówi dla kogo to
    >wywiad.

    Tez prawda.

    >Ktoś musiał ją centralnie zrobić (podejrzewam KE albo WHO), bo
    >używana jest nie tylko w Polsce.

    I pewnie nie tylko w UE.

    >Widać że konsultują działania z krajami mającymi większe
    >doświadczenie. Powoli się ogarniają.

    Wlasnie zamkneli wszystkie szkoly. To nie wiem z kim skonsultowali -
    Chiny czy Wlochy ?

    >Ale kultury nie zmienią. Polaka nie nauczysz żeby kaszlący nie
    >przychodził do pracy.

    Do tej pory nikomu jakos bardzo nie szkodzilo.
    A i pracodawca woli miec kaszlacego pracownika, niz na zwolnieniu.

    >Mamy dwudziestu rozpoznanych, czyli oni wszyscy byli 'in the wild'
    >tydzień albo dwa tygodnie temu.

    Dlatego pisze o 3 tygodniach ... a chyba gdzies o takim czasie
    pisales.

    A dzis jakies sprzeczne informacje kraza - jedni mowia, ze w kraju
    zrobili 40 testow, inni ze juz ponad 2 tysiace.

    >Nie wiadomo jaka część rozpoznanych przypadków to pacjenci którzy
    >sami poczuli objawy i przyszli do lekarza, a ilu wytypowano na
    >podstawie podejrzenia
    >(skąd przyjechał, z kim miał kontakt, gdzie chodził).

    Niemal pewne, ze sami poczuli objawy. U nas nie ma srodkow na leczenie
    tych co sie sami zglosili, a Ty chcesz typowac :-)
    Zreszta sam wiesz, jak to typowanie wyglada - nawet temperatury na
    lotnisku nie sprawdzali :-)

    O tych, co sie sami zglosili tez juz legendy kraza - jak to ich ponoc
    odsylali miedzy lekarzami.

    in/polska/news-dowodca-generalny-rodzajow-sil-zbrojn
    ych-zarazony-koronawiru,nId,4373598

    >No ale ten nie chodził dwa tygodnie i nie zarażał sąsiadów. To na
    >tych zawodników poszły te testy wcześniej.

    No jak - nic nie pisza, ze go wczesniej badali.
    Jakis zagraniczny general tez nie byl testowany i przyjechal na
    konferencje kaszlacy, taka kultura :-P

    A potem pewnie poczul sie zle, stestowali - i grzecznie poinformowali
    wszystkich, ze zostali narazeni.

    I jakos testy sie znalazly, i nawet szybko przetestowano.

    A propos
    https://gospodarczy.lublin.eu/centrum-informacji/blo
    g/biomaxima-opracowala-test-na-koronawirusa

    10 minutowy, polski test.

    Tylko ...
    https://forsal.pl/artykuly/1458052,testy-na-koronawi
    rusa-biomaxima-zwiekszyla-zamowienia-u-producenta.ht
    ml

    polski ?

    >Dobra informacja to połowa sukcesu, bo najważniejsze działania to te
    >które ludzie sami podejmują.
    >Ale nie oglądam polskiej telewizorni, nie wiem jacy oni tam są
    >fachowi.

    Obejrzyj sobie wiadomosci o 19:30.
    IMO - 100% fachowosci. Wedle oceny Urbana, tego ze stanu wojennego :-)

    >Sam pisałeś że maseczki chronią tych którzy je noszą. Takie bzdury
    >trzeba ludziom długo tłumaczyć,
    >Polska nie ma świadomości epidemiologicznej, patrz
    >antyszczepionkowcy.

    antyszczepionkowcy IMO to jakis margines. Przynajmniej ci aktywisci,
    bo nasladowcow moze juz ciut wiecej.
    Ale myslisz, ze sami to wymyslelismy ?
    IMO - moda z Zachodu przywedrowala :-)

    >W Iranie piją denaturat. Jak narazie sprawdzają skuteczność.

    Od denaturatu jeszcze nikt nie umarl ... w Polsce.
    Widac trzeba trunki od sprawdzonych dostawcow pic, takie made in
    Poland :-)

    Pozostaje wiec sprawdzenie, czy zwykle szczepionki na grype nie
    zmniejszaja ryzyka lub skutkow zachorowania.

    I tu rzad moze delikatnie zachecic do szczepienia na wlasny koszt :-)

    J.

  • 80. Data: 2020-03-11 17:04:14
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 11 marca 2020 22:11:53 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    oglegroups.com...
    aty/917-koronawirus-karta-likalizacji-pasazera

    > Tez prawda.

    > I pewnie nie tylko w UE.

    Azjaci tego nie robili, bo na imię i nazwisko daliby 3 kratki :-)

    > Wlasnie zamkneli wszystkie szkoly. To nie wiem z kim skonsultowali -
    > Chiny czy Wlochy ?

    Włosi dali młodzieży wolne, młodzież poszła w miasto, do klubów- skutek przeciwny do
    zamierzonego.
    Chińczycy wysłali nakazy siedzenia w domu. Tam stoi kamera przed każdym blokiem, na
    każdej lampie ulicznej, rozpoznaje twarze, melduje do policji kto gdzie idzie. Z
    takim nakazem nie ujdziesz 100 metrów, pały cię dorwą i wpierdol spuszczą.
    Korea zaapelowała do rodziców żeby zostali z dziećmi w domu i dali im zajęcie, niech
    nie wychodzą na dwór. A wiosna już w pełni.

    > Do tej pory nikomu jakos bardzo nie szkodzilo.
    > A i pracodawca woli miec kaszlacego pracownika, niz na zwolnieniu.

    No właśne, to jest kulturowe, nie zmienisz tego łatwo.

    > Dlatego pisze o 3 tygodniach ... a chyba gdzies o takim czasie
    > pisales.

    No więc ja się pytam czy ktoś w Polsce ma jakiś model, z którego można oszacować że
    jeśli jest 20 rozpoznanych to ilu jest faktycznie zainfekowanych? I ilu
    zainfekowanych da się wyłapać, a powyżej ilu można dać sobie spokój?

    > A dzis jakies sprzeczne informacje kraza - jedni mowia, ze w kraju
    > zrobili 40 testow, inni ze juz ponad 2 tysiace.

    Zawsze są jakieś sprzeczne informacje.

    > Niemal pewne, ze sami poczuli objawy. U nas nie ma srodkow na leczenie
    > tych co sie sami zglosili, a Ty chcesz typowac :-)

    No bo podstawą epidemiologii są modele statystyczne. To wszystko prosta matematyka.
    Tylko trzeba umić.

> [...]
    > wszystkich, ze zostali narazeni.
    >
    > I jakos testy sie znalazly, i nawet szybko przetestowano.

    U nich zawsze się znajdzie jakaś strategiczna rezerwa.

    > A propos
    > https://gospodarczy.lublin.eu/centrum-informacji/blo
    g/biomaxima-opracowala-test-na-koronawirusa

    > 10 minutowy, polski test.

    Już tutaj to wrzucałem.

    > Tylko ...
    > https://forsal.pl/artykuly/1458052,testy-na-koronawi
    rusa-biomaxima-zwiekszyla-zamowienia-u-producenta.ht
    ml

    > polski ?

    A wirus jaki? Jakaś Chinka się oburzała mocno że nie powinno się mówić Chiński wirus,
    bo on wcale nie ma obywatelstwa chińskiego.

    > Obejrzyj sobie wiadomosci o 19:30.
    > IMO - 100% fachowosci. Wedle oceny Urbana, tego ze stanu wojennego :-)

    Czasem widzę migawki w wiadomości z KRLD, języka nie zna, ale fachowość widzę gołym
    okiem.

    > antyszczepionkowcy IMO to jakis margines. Przynajmniej ci aktywisci,
    > bo nasladowcow moze juz ciut wiecej.
    > Ale myslisz, ze sami to wymyslelismy ?
    > IMO - moda z Zachodu przywedrowala :-)

    A, to wszystko zmienia. Od razu się lepiej poczułem.

> [...]
    > Poland :-)
    >
    > Pozostaje wiec sprawdzenie, czy zwykle szczepionki na grype nie
    > zmniejszaja ryzyka lub skutkow zachorowania.

    Chińczycy sprawdzali. Nie zmniejszają.

    > I tu rzad moze delikatnie zachecic do szczepienia na wlasny koszt :-)

    W 5 minut by ich zabrakło.