    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Date: Sat, 5 Nov 2016 07:53:43 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Jak zrobić wzornik
    From: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu sobota, 5 listopada 2016 14:34:39 UTC+1 użytkownik JS napisał:
    > Witam,
    >
    > potrzebuję sobie zrobić wzornik "do czegoś tam" o wymiarach pocztówki
    > zawierający na czarnym tle kilkadziesiąt kolorowych punktów czerwonych,
    > zielonych, niebieskich i białych. Zrobiłem sobie odpowiednią bitmapę i
    > zaniosłem do punktu foto, żeby mi z tego zrobili odbitkę. Wyraźnie
    > zaznaczyłem, żeby NIE przerabiali tego na jpg. Odbieram i wyraźnie widać
    > artefakty po kompresji, albo punkty po prostu giną w tle. Zwiedziłem już
    > chyba z 8 różnych punktów i za każdym razem słyszę, że "inaczej się nie
    > da".
> [...]

    Automaty tak mają i nic na to nie poradzisz.
    Natomiast normalny printer sobie z czymś takim poradzi bez trudu. Tyle że dostarczony
    plik to nie ma być żadna bitmapa tylko normalny JPG w rozdzielczości 300dpi, bez
    kompresji. Przy zamówieniu poproś o nie stosowanie korekcji kolorystycznej.
    Bezpieczną przestrzenią barwną będzie sRGB.
    Pozdrawiam Marcin