  • Data: 2014-10-16 15:23:30
    Temat: Re: Jaką kamerę samochodową?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-10-16 14:54, Krzysztof pisze:

    > a wcześniej PiteR:
    >
    > To jak to jest? Raczej nie będę miał możliwości spróbować z szerokim
    > kątem i normalnym. A ile stopni ma normalny?

    Tu film z kamery chyba 170deg (GoPro):
    https://www.youtube.com/watch?v=QoyBA1RBEcw

    A tu 90deg (jakaś słaba komórka):
    https://www.youtube.com/watch?v=mZPaxxHTG0M

    Im szerszy kąt, tym więcej widać po bokach, a im mniejszy kąt z tym
    większej odległości zobaczysz szczegóły przed samochodem (np. odczytasz
    numer rejestracyjny).

    IMO szeroki lepszy jako rejestrator.

    Jeszcze z takich własności przy odbiorze filmu:
    - szeroki kąt daje wrażenie większej prędkości
    - wąski kąt daje wrażenie ostrzejszych zakrętów
    - szeroki wszystko oddala - wydaje się że odległość do poprzedzającego
    auta była większa