  • Data: 2014-10-16 16:09:12
    Temat: Re: Jaką kamerę samochodową?
    Od: "Krzysztof" <C...@C...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Tu film z kamery chyba 170deg (GoPro):
    > https://www.youtube.com/watch?v=QoyBA1RBEcw
    >
    > A tu 90deg (jakaś słaba komórka):
    > https://www.youtube.com/watch?v=mZPaxxHTG0M
    >
    > Im szerszy kąt, tym więcej widać po bokach, a im mniejszy kąt z tym
    > większej odległości zobaczysz szczegóły przed samochodem (np. odczytasz
    > numer rejestracyjny).
    >
    > IMO szeroki lepszy jako rejestrator.
    >
    > Jeszcze z takich własności przy odbiorze filmu:
    > - szeroki kąt daje wrażenie większej prędkości
    > - wąski kąt daje wrażenie ostrzejszych zakrętów
> [...]

    Mam wątpliwości czy o ewidentnej różnicy w jakości obrazu
    na obu powyższych filmach decyduje kąt. Jakość zależy chyba
    od urządzenia, na którym film był nagrywany, Pomimo podanych
    przez Ciebie liczb, na filmach kąt wydaje się podobny.
    Co mnie jeszcze interesuje, to miejsce umocowania kamery.
    Na pierwszym z filmów jest ona chyba zamontowana między
    fotelami kierowcy i pasażera. Nie wydaje mi się żeby tak były
    montowane kamery w prywatnych samochodach używanych
    do zwykłego użytkowania.
    W moim samochodzie jest duża odległość do przedniej szyby,
    a jak już pisałem nie zakładam zostawiania kamery w aucie,
    więc w moim przypadku najlepszy byłby chyba jakiś rodzaj
    stojaka do przyssania na poziomej (mniej więcej) powierzchni
    nad tablicą rozdzielczą, po środku.
    Czy taki rodzaj mocowania jest łatwy do kupienia? Z tego co
    widziałem to chyba najczęściej kamery są montowane na szybie,
    przed lusterkiem wewnątrz samochodu.

    Pozdrowienia
    Krzysztof