  • Data: 2019-02-01 10:10:46
    Temat: Re: Jakie są skutki odsunięcia osi kół zębatych?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2019-02-01, WM <c...@p...onet.pl> wrote:
    > Ktoś zaprojektował ręczną maszynkę do skręcania liny.
    > Jej podstawą jest przekładnia przypominająca przekładnię planetarną bez
    > wewnętrznego koła zębatego i z nieruchomym jarzmem.
    > Są trzy kółka planetarne, które kręcąc się skręcają linę.
    > http://www.mkdrafting.com/images/als_rope_maker2.bmp
    >
    > Napędzane jest ręcznie koło zewnętrzne o zazębieniu wewnętrznym.
    > Koło to jest osadzone luźno na trzech satelitach i to mnie niepokoi.
    >
    > Jakie są skutki niewłaściwej odległości między kołami zębatymi?

    O ile rozumiem system, to MZ będziemy mieli inny kąt skrętu liny dla
    tych 3ch indywidualnych włókien. W sytuacji skrajnej może MZ z tego
    wyjść nierówne zaplecenie tzn zamiast symetrycznego przeplotu,
    periodycznie coś bedzie właziło np. na górę, potem wracałao i tak dalej.
    Tez będzie zależeć w jakiej odległości jest coś, co odciąga gotową linę.

    --
    Marcin