  • Data: 2019-02-01 13:27:32
    Temat: Re: Jakie są skutki odsunięcia osi kół zębatych?
    Od: WM <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-02-01 o 12:40, J.F. pisze:

    > Do dzis mnie ciekawi, jak dziala nasz kolowrotek,
    > To musi przeciez jednoczesnie skrecac nitke i nawijac na szpulke ze
    > znacznie mniejsza predkoscia.
    >
    > to wrzeciono z tym wspornikiem w ksztalcie U chyba gra w tym istotna
    > role ...

    Zasada działania jest podobna do tego kręconego przez jedną z tych
    przedsiębiorczych kobiet.
    Dodano napęd nożny i zdejmowalną szpulę.

    Wrzeciono ma zaostrzoną oś obrotu służącą za łożysko i do obrony przed
    napalonymi samcami :)

    https://en.wikipedia.org/wiki/Pieter_Pietersz_the_El
    der#/media/File:Pieter_Pietersz._(I)_001.jpg

    WM