  • 71. Data: 2011-10-07 12:41:45
    Temat: Re: Jakie zonki na egzaminie na PJ B?
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    > Poniżej 80 a nie 80. Jazda osobówką z prędkością _licznikową_ 70 km/h
    > oznacza rzeczywiste 60-65km/h, czyli poniżej dopuszczalnej. Tak wolna
    > jazda nie ma uzasadnienia i prowokuje do wyprzedzania zawalidrogi.
    > Często niebezpiecznego.

    a jaka obowiązuje minimalna?
    Po pierwsze pisał, że jechał powyżej 70, a kierowcę obowiązuje wskazanie
    prędkościomierza samochodu, który _ustawowo_ ma zawyżać.
    Po drugie jechał z przyczepą. Skąd wiesz jak jego zestaw zachowuje się
    przy danej prędkości na danej drodze? Jeździłeś kiedyś z przyczepą po
    naszych kochanych polskich drogach?
    Po trzecie nawet niech prowokuje. Psim obowiązkiem wyprzedzającego jest
    zrobienie tego w sposób bezpieczny albo nie robienie tego wcale jak nie
    ma warunków.

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 72. Data: 2011-10-07 12:51:05
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-10-07 11:56, Sebastian Kaliszewski pisze:

    > Nie można.

    Otóż to.

    > Ale nie można też równocześnie ukarać za wyprzedzanie na
    > przejściu chronionym tym syngalizatorem.

    Nie gadaj.

  • 73. Data: 2011-10-07 12:58:45
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Heinzkalter,

    Friday, October 7, 2011, 12:36:43 PM, you wrote:

    > Moge porozmawiać o twoich mądrościach, ktore próbujesz lansować, że to niby
    > im szybciej tym bezpieczniej i ze jak jest ograniczenie do 20 to w nocy
    > wedlug ciebie mozna jechac 150.

    Nie wciskaj mi czegoś, czego nie napisałem.

    [... bełkot nie na temat ...]

    *PLONK!* za całkształt.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 74. Data: 2011-10-07 13:02:30
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Gotfryd,

    Friday, October 7, 2011, 12:33:50 PM, you wrote:

    > ^^^^^^^^^
    > Zdaje się że mamy drobny problem językowy: prowokacja to NIE JEST
    > wymuszanie. Choćby bardzo się starać naciągać, niczym politycy
    > przed wyborami ;)

    Gotfrydzie, tu nie chodzi o problem prawny, tylko o rzeczywistość.
    Niebezpieczne zachowania na drogach, sprowokowane przez nadmiernie
    "bezpiecznych" są powszechnością.

    Nadmiernie "bezpiecznym" wydaje się, że jedynym zapisem PoRD jest art.
    21 i całą resztę mają zazwyczaj głęboko.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 75. Data: 2011-10-07 13:06:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w
    On Fri, 7 Oct 2011, Heinzkalter wrote:

    >Ja w sprawie formalnej, chodzi o częste nieporozumienie.
    >Sporo z kierowców łamiących przepisy czyni to *świadomie*.
    > Oznacza to, że żaden egzamin ich nie wyłapie, bo aż ta
    >obywatelskiego nieposłuszeństwa nie będą wykazywać, żeby
    >zaraz na egzaminie ;)

    Ale reszta czyni to nieswiadomie, i tych trzeba sprawdzic czy potrafia
    jezdzic.
    A poniewaz nikt nie ma na czole wypisane, wiec trzeba sprawdzic
    wszystkich.

    Watpliwosci mam tylko przy tych ktorzy zalapali punkty za predkosc czy
    parkowanie, a zdawali egzamin kontrolny w niedawnym czasie, powiedzmy
    do 1 roku :-)

    Zreszta co tu gdybac - wszystkich obowiazkowo powinien psycholog
    odrzucic jeszcze przed egzaminem :-)

    J.

  • 76. Data: 2011-10-07 13:11:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w

    >Punkty to zdaje się mamy od 1984 (nie chce mi się teraz sprawdzać,

    Duzo pozniej.

    >a PJ robiłem jeszcze wcześniej) i jakoś te ptaszki mi brzydko
    >pachną. Zastanawia mnie skąd w ośrodku informacja o przyczynie
    >utraty uprawnień.

    Chocby z wniosku delikwenta - pierwszy egzamin, rozszerzenie,
    przywrocenie uprawnien.
    A przywrocenie to wtedy chyba tylko przez wode bylo.

    Dzis moze byc o tyle inaczej ze liste drukuje komputer, miejsca na
    ptaszka w bazie danych nie ma, a raczej nikomu sie nie bedzie chcialo
    recznie przegladac papierow i dopisywac.
    Zreszta Arturowi moglo sie wydawac - moze odhaczyl tych co juz zdali,
    a moze kierownik mu zaznaczyl tych co maja zdac :-)

    >Jw.

    Rownie dobrze jednak moze byc pole "cel egzaminu" - a tam wpis
    "przywrocenie uprawnien".

    J.

  • 77. Data: 2011-10-07 13:33:01
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-10-07 13:11, J.F pisze:
    > Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w
    (...)

    > Duzo pozniej.

    A od kiedy? Ja nie pamiętam jakoś szczególnie by ich nie było.
    Znaczy kiedyś w Polsce nie było, to fakt, ale w 1994 były z całą
    pewnością. Z drugiej strony jak się zastanowić dobrze to fakt
    - chyba ich nie było na początku lat 90. Zaczynam coś kojarzyć
    rok 1993. 18 lat temu?

    > Chocby z wniosku delikwenta - pierwszy egzamin, rozszerzenie,
    > przywrocenie uprawnien.
    > A przywrocenie to wtedy chyba tylko przez wode bylo.

    Nawet jeśli, to było to takie częste? Wątpię. Znaczy nie mówię, że
    to niemożliwe, ale jakoś się z tym ptaszkowaniem w takiej formie
    nie spotkałem.

    > Dzis moze byc o tyle inaczej ze liste drukuje komputer, miejsca na
    > ptaszka w bazie danych nie ma, a raczej nikomu sie nie bedzie chcialo
    > recznie przegladac papierow i dopisywac.

    Nawet jeśli, to nie zmienia to faktu, że egzamin powinien byś taki
    sam, no chyba, że prawnie wprowadza jakąś formę zaostrzoną dla
    recydywistów.

    > Zreszta Arturowi moglo sie wydawac - moze odhaczyl tych co juz zdali, a
    > moze kierownik mu zaznaczyl tych co maja zdac :-)

    W to jestem w stanie uwierzyć ;)

    > Rownie dobrze jednak moze byc pole "cel egzaminu" - a tam wpis
    > "przywrocenie uprawnien".

    Tyle, że nie wiem czy może być podana przyczyna utraty.

  • 78. Data: 2011-10-07 14:01:30
    Od: "Heinzkalter" <v...@g...com>

    "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> wrote in message

    > Nie wciskaj mi czegoś, czego nie napisałem.
    >
    > [... bełkot nie na temat ...]
    >
    > *PLONK!* za całkształt.
    >
    > --
    > Best regards,
    > RoMan mailto:r...@p...pl
    > PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    > Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

    Jak baba. Nawzajem.

  • 79. Data: 2011-10-07 14:15:53
    Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>

    "Artur Maslag" <f...@p...com> wrote in message

    > Punkty to zdaje sie mamy od 1984 (nie chce mi sie teraz sprawdzac,
    > a PJ robilem jeszcze wczesniej)

    Mocno przesadziles - wprowadzono w 1993 roku. Az poszukalem, bo bylem
    przekonany, ze na poczatku lat 90-tych jeszcze nie bylo punktow, bo pamietam
    jakies spotkanie z trafipaxem na Wislostradze...

    --
    Axel

  • 80. Data: 2011-10-07 15:16:26
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2011-10-06 23:34, *RoMan Mandziejewicz* napisał, a mnie coś
    podkusiło, żeby odpisać:
    > Tak wolna
    > jazda nie ma uzasadnienia i prowokuje do wyprzedzania zawalidrogi.
    > Często niebezpiecznego.

    Jeszcze na studiach trafiłem na taką imprezkę w akademiku, gdzie
    *wszyscy* oprócz mnie i kumpla palili. Popijaliśmy sobie piwko i
    obserwowaliśmy, jak reszta towarzystwa (zresztą nasi dobrzy znajomi)
    czuła się niezręcznie paląc, a tą niezręczność, nie bez złośliwości,
    potęgowaliśmy kasłaniem :) - uważasz, że powinienem wtedy dla ich
    komfortu zapalić i jeszcze namówić do tego kumpla?

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l