    Subject: Re: Jazda na suwak
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: "T." <k...@i...pl>
    Date: Fri, 17 May 2019 09:53:07 +0200

    W dniu 2019-05-17 o 08:59, Bolko pisze:
    > Obok mnie w tym momencie budują Trasę Łagiewnicką (Kraków)
    > która przecina dwie drogi po dwa pasy w każdą stronę.
    > Co powoduje że są różne zwężki w różnych konfiguracjach.
    > I mam okazję to obserwować.
    >
    > Po pierwsze moim skromnym zdaniem jeśli przed zwężką nie ma świateł to
    > wcale nie jedzie się szybciej. Powiedziałbym że nawet wolniej.
    > Bo pas wpuszczający musi wpuszczać tych co się "wpychają".
    > W efekcie czwarty czy piąty samochód musi się zatrzymać
    > i tracimy na płynności ruchu.
    >
    > I rozumiem teraz frustrację "dużych".
> [...]

    Teraz to się tak porobiło, że autobusy mają automatyczne skrzynie biegów
    i nie są takimi zawalidrogami jak kiedyś. Podobnie ciężarówki jadące bez
    ładunku - mają aż nadmiar mocy do dynamicznego ruszenia (wystarczy
    popatrzeć na opony, żeby wiedziec, czy jest załadowany, a ściślej -
    obciążony, bo może wieźć lekki ładunek). Przy jeździe na suwak w stylu
    1:1 długość zestawu (ciągnik z naczepą) to co najmniej 3 samochody
    osobowe, więc pas z ciężarówkami z założenia będzie jechał szybciej (bo
    zestawy dłuższe). Nie zawsze opłaci się ciągnąć za osobówkami :-)
    T.