-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt
-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <a...@g...com>
In-Reply-To: <a...@g...com>
Subject: Re: Jazda na suwak
Date: Fri, 17 May 2019 10:13:27 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 82
Message-ID: <5cde6d90$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.26.59.29
X-Trace: 1558080912 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 517 83.26.59.29:51684
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2656680
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:a0413801-b0fe-4832-b030-4c365e84f81a@go
oglegroups.com...
>Obok mnie w tym momencie budują Trasę Łagiewnicką (Kraków)
>która przecina dwie drogi po dwa pasy w każdą stronę.
>Co powoduje że są różne zwężki w różnych konfiguracjach.
>I mam okazję to obserwować.
A to w miescie, czy raczej poza ?
>Po pierwsze moim skromnym zdaniem jeśli przed zwężką nie ma świateł
>to
>wcale nie jedzie się szybciej. Powiedziałbym że nawet wolniej.
No, trudno, zeby po zwezeniu bylo szybciej ... choc historia zna takie
przypadki (network paradox)
>Bo pas wpuszczający musi wpuszczać tych co się "wpychają".
Ale "na suwak" to by sie wszyscy wpychali, no - co drugi.
>W efekcie czwarty czy piąty samochód musi się zatrzymać
>i tracimy na płynności ruchu.
>I rozumiem teraz frustrację "dużych".
>Bo zanim duży ruszy z miejsca ze świateł to dwóch małych już mu
>wjedzie.
>Co powoduje że jak jadę autobusem to trwa to x% dłużej.
No, akurat przy prawdziwym suwaku, to "długi" powinien wpuscic ze dwa
krotkie.
Bo inaczej predkosci pasow beda inne i znow sie objawi pseudo
cwaniactwo :-)
Tzn w miescie moze mniej istotnie, gdy duzo osobowych, gdzies w
trasie, gdzie na prawym duzo tirow, a na lewym osobowe, to 1:1 troche
zawodzi :-)
No i pewnie kierowca autobusu uwaza, ze ma priorytet :-)
Co do predkosci - obserwacja ze starej gierkowki:
jedna jezdnia w remoncie, ruch przerzucony na druga, trzeba przejechac
przez pas odddzielajacy.
Korek w piatkowe popoludnie - na pol godzniny.
O dziwo - ladny suwak.
Tzn wcale nie takie dziwne - duzy ruch tranzytowy, kierowcy nie wiedza
ze tu zwezenie i ze tu "trzeba" zjechac na prawo/lewo.
przed zwezka pelna kultura - tez nie dziwi, po pol godzinie wspolnego
stania tych pare sekund nie ma znaczenia.
Ludzie przejezdzaja sprawnie, tylko ze przejazd samochodu zajmuje ze 3
sekundy. tira wiecej
A dojezdza ich wiecej - stad korek.
Proste obliczenie podaje, ze predkosc samochodow na tych dwoch pasach
bedzie wynosila ok 6km/h.
Moj samochod tak wolno nie potrafi !
W efekcie musze na polsprzegle, albo czasem na luzie.
Na szczescie sie chyba ze dwoch tirmanow dobralo, i zrobili "skokami
do przodu", po jakies 500m.
Tzn na szczescie dla mojego sprzegla, bo jak ktos ma interes na
najblizszym zjezdzie, pare km przed zwezka, i brakuje mu 300m do
zjazdu ... :-)
Tak czy inaczej - prosta szykana, a predkosc na dwoch pasach pelzajaca
i powodujaca stawanie ..
>Chociaż zauważyłem pewną rzecz wczoraj.
>Dwa pasy.
>Prawy się kończy i trzeba zjechać na lewy.
>Na lewym osobówki.
>Na prawym ciężarówki przetykane osobówkami.
>I ciężarówka która która stała obok dawno pojechała a ja stałem jak
>głupi.
efekt 1:1 jak wyzej.
Na drugi raz bedziesz madrzejszy, ustawisz sie za ciezarowkami i nie
wpuscisz chamow, co omijaja korek :-P
A nie, wyjatkowo to lewy przejezdny :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.05.19 17:17 s...@g...com
- 17.05.19 19:52 p...@g...com
- 17.05.19 19:57 J.F.
- 17.05.19 20:37 p...@g...com
- 17.05.19 20:50 RadoslawF
- 18.05.19 07:59 Cavallino
- 18.05.19 10:59 Transpok
- 18.05.19 11:20 RadoslawF
- 18.05.19 11:21 Shrek
- 18.05.19 11:22 Shrek
- 18.05.19 14:09 Tomasz Gorbaczuk
- 18.05.19 15:08 JDX
- 18.05.19 15:15 Transpok
- 18.05.19 16:39 RadoslawF
- 18.05.19 16:41 RadoslawF
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
- Silnik Stirlinga - energia mechaniczna wytwarzana z ciepła bez dostarczania paliwa!
- Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
- Elektryk przytarł podłogę
- Seat Altea MPI 102 KM Czy tym da się jeździć?
- Odkrywanie ameryki - auta gnija.
- ile pali hybryda
- no plans to put the hard shoulder back
- Tak a propo oznakowania na S8
- Nowa inwigilacja
- nakupcie sobie Borygo
- Samochód w ogniu
- Jak uszkodzona sonda lambda wpływa na dawkowanie paliwa?
- Michelin ucieka z Perły Północy
Najnowsze wątki
- 2024-05-05 Komin do wiaty
- 2024-05-04 Bonusowe pytanie rozliczenie sie z elektrownia - fotowoltaika.
- 2024-05-04 Ujawnienie porady prawnej prokuraturze
- 2024-05-04 Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- 2024-05-04 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-05-04 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-04 Warszawa => Inżynier DevOps (projekt JP) <=
- 2024-05-04 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-05-04 Łódź => Business Development Manager - obszar bezpieczeństwa IT <=
- 2024-05-04 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-04 Berlin => IT Systems Administrator and Customer Support Engineer <=
- 2024-05-04 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2024-05-04 Odpowiedzialność PORTALU za reklamy
- 2024-05-04 Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
- 2024-05-04 Marki => ERP Implementer <=