    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jazda na suwak
    Date: Fri, 17 May 2019 10:13:27 +0200

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >Obok mnie w tym momencie budują Trasę Łagiewnicką (Kraków)
    >która przecina dwie drogi po dwa pasy w każdą stronę.
    >Co powoduje że są różne zwężki w różnych konfiguracjach.
    >I mam okazję to obserwować.

    A to w miescie, czy raczej poza ?

    >Po pierwsze moim skromnym zdaniem jeśli przed zwężką nie ma świateł
    >wcale nie jedzie się szybciej. Powiedziałbym że nawet wolniej.

    No, trudno, zeby po zwezeniu bylo szybciej ... choc historia zna takie
    przypadki (network paradox)

    >Bo pas wpuszczający musi wpuszczać tych co się "wpychają".

    Ale "na suwak" to by sie wszyscy wpychali, no - co drugi.

    >W efekcie czwarty czy piąty samochód musi się zatrzymać
    >i tracimy na płynności ruchu.

    >I rozumiem teraz frustrację "dużych".
    >Bo zanim duży ruszy z miejsca ze świateł to dwóch małych już mu
    >wjedzie.
    >Co powoduje że jak jadę autobusem to trwa to x% dłużej.

    No, akurat przy prawdziwym suwaku, to "długi" powinien wpuscic ze dwa
    krotkie.
    Bo inaczej predkosci pasow beda inne i znow sie objawi pseudo
    cwaniactwo :-)

    Tzn w miescie moze mniej istotnie, gdy duzo osobowych, gdzies w
    trasie, gdzie na prawym duzo tirow, a na lewym osobowe, to 1:1 troche
    zawodzi :-)
    No i pewnie kierowca autobusu uwaza, ze ma priorytet :-)

    Co do predkosci - obserwacja ze starej gierkowki:
    jedna jezdnia w remoncie, ruch przerzucony na druga, trzeba przejechac
    przez pas odddzielajacy.
    Korek w piatkowe popoludnie - na pol godzniny.
    O dziwo - ladny suwak.
    Tzn wcale nie takie dziwne - duzy ruch tranzytowy, kierowcy nie wiedza
    ze tu zwezenie i ze tu "trzeba" zjechac na prawo/lewo.

    przed zwezka pelna kultura - tez nie dziwi, po pol godzinie wspolnego
    stania tych pare sekund nie ma znaczenia.
    Ludzie przejezdzaja sprawnie, tylko ze przejazd samochodu zajmuje ze 3
    sekundy. tira wiecej
    A dojezdza ich wiecej - stad korek.

    Proste obliczenie podaje, ze predkosc samochodow na tych dwoch pasach
    bedzie wynosila ok 6km/h.
    Moj samochod tak wolno nie potrafi !
    W efekcie musze na polsprzegle, albo czasem na luzie.

    Na szczescie sie chyba ze dwoch tirmanow dobralo, i zrobili "skokami
    do przodu", po jakies 500m.
    Tzn na szczescie dla mojego sprzegla, bo jak ktos ma interes na
    najblizszym zjezdzie, pare km przed zwezka, i brakuje mu 300m do
    zjazdu ... :-)

    Tak czy inaczej - prosta szykana, a predkosc na dwoch pasach pelzajaca
    i powodujaca stawanie ..

    >Chociaż zauważyłem pewną rzecz wczoraj.
    >Dwa pasy.
    >Prawy się kończy i trzeba zjechać na lewy.
    >Na lewym osobówki.
    >Na prawym ciężarówki przetykane osobówkami.
    >I ciężarówka która która stała obok dawno pojechała a ja stałem jak
    >głupi.

    efekt 1:1 jak wyzej.

    Na drugi raz bedziesz madrzejszy, ustawisz sie za ciezarowkami i nie
    wpuscisz chamow, co omijaja korek :-P
    A nie, wyjatkowo to lewy przejezdny :-)

    J.