  • 41. Data: 2019-04-12 15:57:05
    Temat: Re: Jest tu ktoś jeszcze ze Starej Gwardii...???
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Robert Bylinowicz <s...@g...com> wrote:

    > Co to za offtopy? Ja tu impulsy na modemie liczę! Strowgera nie ma,
    > skończyła się darmocha!

    Nie ma darmofonu? ;)

  • 42. Data: 2019-04-12 16:14:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...
    >A to już w odnodze wyżej było, 800XE. Jest podobny do 65XE.
    >Wikipedia:

    >"800XE - ostatni model z serii. Stylistycznie taki sam jak 65XE. Był
    >komputer zbudowany na płycie 130XE bez dodatkowych kości pamięci i
    >ich
    >kontrolera przeznaczony na rynek europejski. Produkowany był z
    >niskich
    >jakościowo elementów, często z fabrycznie wadliwym układem GTIA,
    >przez co
    >część trybów graficznych jest nieużyteczna - wyświetlane są z
    >błędami."

    A czym to sie rozni od 65XE ?

    J.

  • 43. Data: 2019-04-12 16:20:12
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A czym to sie rozni od 65XE ?

    Nie mam pojęcia, ale Google ma :)
    http://atariage.com/forums/topic/251252-800xe-vs-65x
    e/

    Piszą, że 65XE nie ma ECI (enhanced cartridge interface), choć podobno
    ostatnie serie mają: http://atariki.krap.pl/index.php/ECI

    I tylko (?) 800XE miewa wadliwy GTIA.

  • 44. Data: 2019-04-12 16:32:55
    Od: Grzexs <g...@u...pl>

    W dniu 2019-04-09 o 22:58, Queequeg pisze:

    > Tak, Toma kojarzę... ale Slaskiego ;)
    >
    > Jeśli o starej gwardii mowa, to jakiś czas temu odnowiłem IRCowy kontakt z
    > Bylinkiem (Robert Bylinowicz) i futszaK-iem. Bylinek nawet zagląda czasem
    > na newsy. Może warto im przypomnieć o istnieniu p.m.t... :)

    To futszaK jeszcze żyje?!

    --
    Grzexs

  • 45. Data: 2019-04-12 20:13:32
    Od: "HF5BS" <v...@i...pl>

    "Queequeg" <q...@t...no1> wrote in message
    ..

    > Jeśli chcesz... to chyba warto? :)

    > A to już w odnodze wyżej było, 800XE. Jest podobny do 65XE. Wikipedia:

    Aha, rozumiem...

> [...]
    > część trybów graficznych jest nieużyteczna - wyświetlane są z błędami."
    >
    > Moje GTIA wygląda na to, że działa. Program wyświetlający paski ("prosty

    6.jpg

    To chyba dobrze.

    > Lub z video grabbera na USB, który z jakiegoś powodu nie mógł złapać
    > synchronizacji (ten sam efekt co z magnetowidem bez kasety, pisałem o tym
    > kiedyś na p.m.e): http://www.chmurka.net/r/usenet/atari/gtia.png

    Może ktoryś z poziomów nie bangla, np.poziom impulsów synchro nie trzyma
    normy, TV łapie, grabber już nie...?

    PS. wpisz POKE 755,5 :))
    PS2 mam nadzieję, że mój 65XE zabangla, jak normalnie bangla 800XL? skoro
    technicznie to praktycznie taki sam komp...?

  • 46. Data: 2019-04-12 20:30:55
    Od: "HF5BS" <v...@i...pl>

    "Queequeg" <q...@t...no1> wrote in message
    ..

    > Wiadomo :)

    > A co ci jest? Udar?

    Ano, prawostronny zawał mózgu, alias Udar niedokrwienny.
    Tu taka uwaga - bardzo mylnie utożsamiamy niekiedy pojęcia Udar i wylew.
    Wylew jet jednym z rodzajów udaru. Mechanizm niedokrwiennego jest taki, że
    swiatło jakiegoś naczynia ulega zamknięciu, przez zator (miałem leczenie
    trombolityczne), albo przez obkurczenie naczynia, co hamuje dopyw krwi i
    obumierają najbliżej położone struktury, dlatego im szybciej pojawić się w
    szpitalu, tym uszkodzenia będą mniej rozległe,więc do szpitala nawet, jesli
    chory zaraz po ataku, poczuje się" już mi lepiej. Mechanizm jest taki, jak
    przy zawale serca. Drugi roodzaj udaru, to krwotoczny(udar niedokrwiienny
    może się ukrwotocznić, więc muszę teraz bardzo uważać), polega na tym, że
    nczynie pęka i krew wylewa się do struktur mózgu, uszkadzjąc je mechanicznie
    (dlatego niekiedy osobie z takim udarem przewierca się czaszkę,aby odbarczyć
    uraz i zminimalizować uszkodzenia. Trochę topdobne do tamponady serca, choć
    rożnice są większe. Tak samo może pęknąć (i pęka niekiedy) serce po zawale,
    zwlaszcza przechodzonym,źle, lub w ogóle nieleczonym. Teraz moje uszkodzenia
    ajak im "pomóc", to będą sie naprawiać,aleraczej przez obejście
    uszkoodzonych obszaów)
    Jeszcze bardzo wazna uwaga - jeśli udar ma pacjent z nadciśnieniem, nie
    wolno go zbijać (ewentualnie b. ostrożnie pod kontrolą lekarza), nie wedząc
    z jakim udarem mamy do czynienia. Ja iałem cciśnienie ponad 200 w przychodni
    i lekarka bardzo się szczypała, zanim mi podała malutkadawkę zbijacza.

    > Wiesz, jak chociażby względne, to można żłopnąć i wodę.

    Ale ja piwerko sobie wczoraj nabyłem i mi sę chyba chód trochę wyrównał:))
    Nie bylo bezwzględnego zakazu, wziąłem przyrządy i monitorowałem ciśnienie i
    cukier, nie odbiegly zbytnio.
    Więc na spotkaniu kufelek browarku wychylę :))

  • 47. Data: 2019-04-12 20:33:43
    Od: "HF5BS" <v...@i...pl>

    "Grzexs" <g...@u...pl> wrote in message

    > To futszaK jeszcze żyje?!

    Żyje, nawet z nim parę dni temu rozmawialem:)

  • 48. Data: 2019-04-12 22:29:58
    Od: PiotRek <b...@g...pl>

    W dniu 2019-04-12 o 12:56, HF5BS pisze:

    > OK, mam, numer VoIP w UPC (bo to brzmi i się tak zachowuje)

    Tyle że na linii VoIP chyba nie działa wybieranie impulsowe, więc nie
    sprawdzisz, czy tarcza dobrze działa...

    --
    P.

  • 49. Data: 2019-04-13 06:52:22
    Od: "HF5BS" <v...@i...pl>

    "PiotRek" <b...@g...pl> wrote in message

    > Tyle że na linii VoIP chyba nie działa wybieranie impulsowe, więc nie
    > sprawdzisz, czy tarcza dobrze działa...

    O to się nie martw,w razie czego mam swoje sposoby. Omomierz pomoże, czas
    przerwy/zwarcia jakoś zgrubnie ustawię. A na szybkość impulsowania -
    docyzelowanie hamulca, aby impulsowanie zera zajęło sekundę. Wiadomo, jak by
    był czasomierz, to było by idealnie. Ale nie zliczę,ile już tarcz ustawiłem
    "na oko", wszystkie działały.
    Zresztą, na jednym z moich modemów UPC, pulsowe nie działało. Na innym już
    banglało. Więc może da się sprawdzić na obecnym?(modem gigabitowy od UPC)

  • 50. Data: 2019-04-13 07:21:30
    Od: Robert Bylinowicz <s...@g...com>

    W dniu 12.04.2019 o 15:57, Queequeg pisze:

    > Nie ma darmofonu? ;)

    Nie ma. Zabrali pewnego poranka, bez zapowiedzi. A potem wywieźli gdzieś
    Strowgera...

    I już nie było tego terkotu, gdy przechodziło się obok pewnego budynku
    na Placu Wolności w Torzymiu...