  • 71. Data: 2018-06-23 12:50:06
    Temat: Re: Kable. Regulator.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A wystarczylo uzyszkodnik popatrzec na charakterystyke alternatora zeby bzdur nie
    pisac. Ale ty pewno ekspert jestes. Eksperci nie musza sie uczyc oni wiedza wszystko
    bez uczenia sie. A co nie wiedza to sobie wymysla i bez znaczenia jest ze mija sie to
    z prawda.

  • 72. Data: 2018-06-23 16:08:36
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > popatrzec na charakterystyke alternatora

    Domyślam się, ze popatrzyłeś i co zobaczyłes ?
    Możesz podać link do charakterystyki alternatora ?

  • 73. Data: 2018-06-23 16:36:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Sprawdzilem w dowodzie osobistym i nie mam w nim Ciebie wpisanego. Poszukaj sobie
    sam.

  • 74. Data: 2018-06-23 17:42:20
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie. Regulator napięcia nie ucierpi, bo fizycznie NIE MA TAKIEJ MOŻLIWOŚCI
    > :) Już to pisałem. Spójrz sobie na schemat elektryczny i spróbuj mi
    > wyjaśnić JAKIM cudem ma się spalić regulator, skoro podłączony jest do
    > OSOBNEGO uzwojenia (wzbudzenie) które jest obwodem zamkniętym i żaden
    > prąd, powyżej tego co krąży w tym obwodzie nie ma prawa go uszkodzić.
    > Regulator NIE JEST połączony szeregowo w układzie ładowania akumulatora i
    > żadne "przepięcia czy zwarcia" nie mają na niego wpływu, żeby się
    > uszkodził.
    >
    > http://www.auto-wiedza.pl/wp-content/uploads/2014/03
    /alternator9.jpg

    Prąd wyjściowy regulatora nie jest stały, rośnie gdy napięcie spada,
    tzn. ze może przekroczyć wartość dopuszczalną przy uruchamianiu innego
    samochodu, no chyba, że udowodnisz, ze projektant uwzględnił takie
    uruchamianie.

    > Poniekąd tutaj się zgodzę że jeśli nie istnieje dobry "bufor" prądowo
    > napięciowy w postaci sprawnego akumulatora dawcy to obciążenie
    > (praktycznie zwarcie) rozrusznikiem biorcy i jego wydojonym aku weźmie
    > więcej energii niż w stanie "normalnym" gdzie alternator nie jest
    > obciążony "zwarciem" rozrusznika, bo nie pracuje (standardowy moment
    > rozruchu).
    >
    > Ale jak już wyżej napisałem, uszkodzenie REGULATORA nie nastąpi i jeśli
    > ktoś jest fajnym debilem, to może się kłócić ze schematem elektrycznym a
> [...]

    Z schematem nie ma co się kłócić, tylko trzeba wiedzieć, że prąd regulatora
    rośnie wraz z spadkiem napięcia.

  • 75. Data: 2018-06-23 17:44:01
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

    > http://www.auto-wiedza.pl/wp-content/uploads/2014/03
    /alternator9.jpg

    > Jesli umiesz czytać schemat, to powinno Ci wystarczyć :)
    >
    > --
    > LordBluzg(R)
    > ?Sukces WOŚP klęską PiS?

    Ten schemat nie wyjasnia dlaczego nie można przeciążyć prądowo
    diod wyjsciowych i regulatora, przy prądzie alternatora większym
    od nominalnego.

  • 76. Data: 2018-06-23 20:22:20
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ale nie rosnie do nieskonczonosci. Poza tym alternator jako maszyna pradu
    przemiennego ma pewna ciekawa wlasiwosc. Widac to na charakterystyce.

  • 77. Data: 2018-06-23 20:28:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Alternatora nie mozna przeciazyc pond moc na jaka zostal zaprojektowany. Zainteresuj
    sie regulatorami napiecia uzywanymi we wspolczesnych motocyklach. Tam nie ma
    regulacji pradu wzbudzania a czesto uzywa sie magnesow do wzbudzania.

  • 78. Data: 2018-06-23 20:50:58
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-06-23 o 17:42, Malkoit pisze:

    > Z schematem nie ma co się kłócić, tylko trzeba wiedzieć, że prąd regulatora
    > rośnie wraz z spadkiem napięcia.

    Nono, zrób sobie zwarcie na alternatorze i bedziesz chyba musiał sobie
    durecelkę dołożyć bo regulator bez napięcia (skoro jest zwarcie) nie
    działa wcale :P...elektryku.

    Na dodatek, wskaż mi, że jesli zrobisz zwarcie na wyjściu alternatora to
    co? Regulator dostanie jakiegoś megaprądu czy czego, skoro jego obwód
    jest wyraźnie określony jak i maksymalne napięcie i prąd potrzebny do
    wzbudzenia. Pewnie na panią od fizyki rzucałeś kamieniami :D

    " Dla kontroli napięcia na wyjściu i podtrzymania właściwych warunków
    ładowania akumulatora, prąd obwodu wzbudzenia jest regulowany. Regulator
    jest półprzewodnikowym czujnikiem, który monitoruje napięcie
    akumulatora. Kiedy jest ono niskie, prąd obwodu wzbudzenia jest
    zwiększany.
    Napięcie wzbudzenia jest dostarczane przez uzwojenia statora, prostowane
    przez trzy diody (na schemacie są to te mniejsze diody). Są one całkiem
    małe ponieważ maksymalny prąd obwodu wzbudzenia wynosi około 2 amperów.
    Regulator działa jak element o zmiennej rezystancji, kontrolując
    przepływ prądu od małych diod do obwodu wzbudzenia. "

    http://automatyka.ndl.pl/opel/podzespoly/alternator/
    alternatory.htm

    DWA AMPERY...no leżę i kwiczę :D

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 79. Data: 2018-06-23 22:18:56
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    bez uczenia sie. A co nie wiedza to sobie wymysla i bez znaczenia jest ze mija sie to

    Gdybyś miał pojęcie o elektronice to poradziłbym ci abyś spojrzał na
    schemat regulatora napięcia alternatora. Ale ty nie masz najmniejszego
    pojęcia o elektronice i nie jesteś w stanie zrozumieć co się może stać z
    regulatorem napięcia czy innymi urządzeniami elektronicznymi na
    pokładzie samochodu, kiedy diody przy alternatorze ulegną przebiciu i
    zaczną przewodzić w obydwu kierunkach.

    Jak widać ty nie musisz się uczyć, bo ty wszystko wiesz najlepiej.
    Szkoda tylko, że wymądrzasz się w tematach o których nie masz
    najmniejszego pojęcia.

  • 80. Data: 2018-06-23 22:19:38
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-23 o 12:05, LordBluzg(R) pisze:

    > Ale jak już wyżej napisałem, uszkodzenie REGULATORA nie nastąpi i
    > jeśli ktoś jest fajnym debilem, to może się kłócić ze schematem
    > elektrycznym a nie z tym co napisałem :)

    Ja proponuję, abyś trochę się douczył zanim zaczniesz filozofować i
    wymyślać innym od debili.

    Uszkodzenie regulatora napięcia nie polega na tym, że jest on wpięty
    szeregowo w układ ładowania akumulatora i zostanie przeciążony, ale na
    tym, że jego uszkodzenie może być skutkiem uszkodzenia diód przy
    alternatorze, które zostaną przeciążone prądowo.
    Dioda może się uszkodzić na jeden z dwóch sposobów:
    1. Przestanie przewodzić w obydwu kierunkach - i takie uszkodzenie nie
    jest groźne dla regulatora napięcia.
    2. Zacznie przewodzić w obydwu kierunkach (zwarcie) - wtedy nie tylko
    regulator może ulec uszkodzeniu, ale wiele innych urządzeń włącznie z
    akumulatorem i samym alternatorem.