  • 121. Data: 2018-01-17 17:22:24
    Temat: Re: Kamera to inwestycja :-)
    Od: p...@g...com

    Na filmie widzę taksówkarza, który najzwyczajniej pogubił się, zatrzymał
    (można dyskutować czy nie złamał jakiegoś przepisu w tym momencie i czy
    można go ukarać) a Ty ledwo wyhamowałeś (nie zachowałeś bezpiecznej
    odległości więc wezwanie policji = standardowy mandat dla Ciebie).

    Mam wrażenie że przebywasz może tymczasowo w jakiejś innej rzeczywistości :-) spróbuj
    może jeszcze raz: kto co i kiedy opublikował, powodzenia

  • 122. Data: 2018-01-17 22:01:27
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-01-17 o 10:00, Budzik pisze:

    > ROTFL
    > Przy uderzeniu z tyłu? Same plusy...
    > Zastepcze auto, naprawa z zyskiem.
    > Wez sie nie osmieszaj jak nie wiesz o co chodzi.

    Wybacz, ale większych głupot to jeszcze nie czytałem.
    Jak nie masz pojęcia to nie pierdol takich głupot.
    Jakie auto zastępcze i skąd? Kto mu je sfinansuje jak sprawa nie
    zostanie rozstrzygnięta na miejscu i trafi na kilka miesięcy do sądu?
    Taryfiarz i tak będzie musiał auto naprawiać na własny koszt i na własny
    koszt wypożyczyć auto zastępcze.
    Dopóki w sądzie nie zostanie orzeczona wina którejś ze stron to żaden
    ubezpieczyciel nie wypłaci nawet złotówki z OC, ani za naprawę, ani za
    auto zastępcze.
    Taryfiarz mógłby w tym przypadku skorzystać z własnego AC/Assistance (tu
    polecam niemiecki ADAC) o ile je ma. Ale później jest trochę zabawy, aby
    koszty były regresowane na
    Sprawy sądowe ciągną się miesiącami. Sam miałem nieprzyjemność jak
    przyhaczył mnie TIR-owiec. Orzeczenie o winie TIR-owca zapadło dopiero
    po 8 miesiącach.
    Tak, tak już po 8 miesiącach mogłem iść do ubezpieczyciela i domagać się
    naprawy auta lub zwrotu kosztów naprawy.
    Kto zapłaci za auto zastępcze używane przez 8 miesięcy? Poza tym TU
    płacą za auta zastępcze, ale tylko za okres jaki jest potrzebny do
    naprawy tego auta, a nie za okres prowadzenia sprawy w sądzie. Tu są
    pewne ograniczenia, które wprowadzają TU na mocy obowiązującego prawa.
    Oczywiście możesz wziąć auto zastępcze na 8 miesięcy, ale TU zapłaci
    tylko za 1 góra 2 tygodnie użytkowania, a za pozostały okres zapłacisz z
    własnej kieszeni, więcej jak za nowe auto.
    Kto mu pozwoli zamontować taksomierz oraz oznakowanie w samochodzie
    zastępczym i kto za to zapłaci? Tak więc auto zastępcze będzie
    całkowicie bezużyteczne do pracy.
    Przy okazji jeszcze dodam, że firmy wynajmujące samochody często
    zawyżają stawki, kiedy wiedzą, że ma to finansować TU. Później są
    przewałki, które czasami trafiają do sądu, bo TU nie chce pokryć całego
    okresu, a wypożyczalnia żąda wyrównania od klienta.
    Nie wspominając już, że wzięcie samochodu zastępczego to także duże
    ryzyko, bo jak dojdzie do jakiegoś wypadku z Twojej winy autem
    zastępczym to może się okazać, że ten interes będzie cię kosztował o
    wiele więcej niż było warte twoje auto.
    Ponadto taryfiarz nie ma żadnej pewności, że wina zostanie orzeczona na
    jego korzyść. Jak znajdzie się rzeczoznawca, który wskaże winę
    taryfiarza to ma pozamiatane.

    Weź no Ty się mądralo puknij w ten zakuty łeb i przestań fantazjować.

    > O, czyzbysmy trafili kolege z taksówki?

    Wystarczy, że mam sąsiadów taryfiarzy (ojciec i 2 synów) i wiem jakie
    problemy stwarzają takie stłuczki. Dlatego wiem, że pisanie o
    podkładaniu się taryfiarzy to są tylko i wyłącznie wyssane z palucha
    dyrdymały.
    Fakt, że kultura jazdy taryfiarzy pozostawia wiele do życzenia, ale to
    nie z powodu prób wyłudzeń.

  • 123. Data: 2018-01-17 22:18:40
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-01-17 o 16:15, P.B. pisze:

    > Ależ weź relacjonuj. Pod co taka publikacja podlega? Dane osobowe,
    > publikację wizerunku?

    Art. 212 Kodeksu Karnego (Pomówienie) - Za pomówienie grozi grzywna,
    kara ograniczenia wolności albo kara pozbawienia wolności do roku

    Art. 216 Kodeksu Karnego (Znieważenie) - Za znieważenie grozi grzywna
    lub kara ograniczenia wolności. Przestępstwo to ma również czyn
    kwalifikowany, czyli taki za który grozi wyższa sankcja, w tym przypadku
    grzywna, kara ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.
    Kara taka grozi w przypadku, gdy sprawca przestępstwo takie popełnił za
    pomocą środków masowego komunikowania. Wówczas również możliwe jest
    orzeczenie nawiązki.

    W tym przypadku Przemek wyczerpał znamiona obydwu tych przestępstw.

    Z Art. 212 mógłby się wykręcić tylko wtedy, gdyby sąd orzekł winę
    taryfiarza i dowiódł, że zatrzymanie miało na celu wyłudzenie. Ale jest
    to raczej nierealne.

    W przypadku znieważenia nie ma najmniejszych szans się wyłgać. Jeszcze
    jakby sad zbadał, że Przemek w internecie zajmuje się nagrywaniem
    kierowców i ich publicznym znieważaniem to raczej bez odsiadki i
    nawiązki by się nie obeszło.

    Tutaj myślę, że Przemek powinien posłuchać rad Marka i przestać się
    bawić w pana milicjanta.

  • 124. Data: 2018-01-17 22:32:57
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-01-17 o 22:18, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > nawiązki by się nie obeszło.
    >
    > Tutaj myślę, że Przemek powinien posłuchać rad Marka i przestać się

    W obu przypadkach możliwe jest orzeczenie nawiązki na rzecz
    pokrzywdzonego lub cel społeczny wskazany przez niego. Maksymalna
    wysokość takiej nawiązki to dziesięciokrotne najniższe miesięczne
    wynagrodzenie.

  • 125. Data: 2018-01-17 23:01:12
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Wed, 17 Jan 2018 22:18:40 +0100, Uzytkownik napisał(a):

> [...]

    > orzeczenie nawiązki.
    >
    > W tym przypadku Przemek wyczerpał znamiona obydwu tych przestępstw.

    Ale co Przemek pomówił albo znieważył? Wyblurrowaną sylwetkę taryfiarza?
    Nie przesadzajmy z tą Ameryką - ryj taksówkarza jest skutecznie ukryty,
    numer rejestracyjny nie jest daną osobową. Trzeba by wywodzić, że z numeru
    rejestracyjnego i sylwetki można łatwo ustalić dane osobowe kierowcy
    taksówki. Milionowego odszkodowania dla złotówy bym się nie spodziewał.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 126. Data: 2018-01-17 23:19:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.01.2018 o 22:18, Uzytkownik pisze:

> [...]

    > nawiązki by się nie obeszło.
    >
    > Tutaj myślę, że Przemek powinien posłuchać rad Marka i przestać się

    Po pierwsze to co niby pomówił czy znieważył - tablice rejestracyjną?

    Po drugie to sąd decyduje na wniosek pokrzywdzonego, nie ty. Dopóki nie
    zdecyduje to Przemek jest niewinny:P

    Po trzecie... idąc twoim tropem to właśnie znieważyłeś i prawdopodobnie
    pomówiłeś Przemka;)

    Shrek

  • 127. Data: 2018-01-18 00:40:21
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 17-01-2018 o 16:15, P.B. pisze:

    > Ależ weź relacjonuj. Pod co taka publikacja podlega? Dane osobowe,
    > publikację wizerunku?

    Kolega Użytkownik już Ci mniej więcej odpowiedział. Gdyby taksówkarz się
    uparł to mógłby ostro pojechać. To, że twarzy nie widać może niewiele
    znaczyć. Pewnie przy dobrym prawniku i pracodawca jego być coś mógł ugrać.

    Sprawa, o której wspomniała dotyczyła YT i co ciekawe... przytoczono
    jedynie inicjały pewnej pani, która podpadła organizatorowi jakiejś tam
    imprezy sportowej. Jednakże to wystarczyło by na podstawie treści
    wypowiedzi móc ją w pełni zidentyfikować. Nie chodziło jednak o fakt
    identyfikacji lecz o oszczerstwa w treści zawarte.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 128. Data: 2018-01-18 00:42:42
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 17-01-2018 o 17:22, p...@g...com pisze:

    > Mam wrażenie że przebywasz może tymczasowo w jakiejś innej rzeczywistości :-)
    spróbuj może jeszcze raz: kto co i kiedy opublikował, powodzenia

    Oby ta rzeczywistość Ciebie nie dopadła, jak wyraziłem się w innej
    gałązce wątku.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 129. Data: 2018-01-18 05:00:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Uzytkownik a...@s...pl ...

> [...]
    > dyrdymały.
    > Fakt, że kultura jazdy taryfiarzy pozostawia wiele do życzenia, ale

    Powiem tylko jedno - nie masz zielonego pojecia o czym mowisz.
    I dowodów jest kilka.
    - takie uderzenie z tyłu w wiekszosci przypadków nie unieruchomi auta a
    czest bedzie to ledwo pukniecie za ktore skasuje 2-3k i nawet nie bedzie
    naprawiał
    - taksówkarz nie bedzie brał auta zastepczego z firmy, ma pewnie drugie
    auto a rachunek załatwi od kolegi.
    - jak ktos walnie z tyłu to musiałby trafic na naprawde upartego ludka
    zeby ten nie przyznał się do winy tylko poszedł z tym do sądu (zakładajac
    ze nie miałby kamerki)
    itp itd.

    Pomijam to ze gdyby rzeczywiście uznac ze to nie było wymuszenie to to
    nie byłby przykład kultury jazdy pozostawiajacej wiele do zyczenia a po
    prostu przejaw totalnej głupoty.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    którzy nie mają już nic do stracenia. " Janis Joplin

  • 130. Data: 2018-01-18 07:19:56
    Od: p...@g...com

    --W tym przypadku Przemek wyczerpał znamiona obydwu tych przestępstw.

    czuje sie winny :-)

    --Tutaj myślę, że Przemek powinien posłuchać rad Marka i przestać się bawić w pana
    milicjanta.

    a ja mysle ze popelnie jeszcze jedno przestepstwo i to grubszego kalibru uwaga podaje
    link do kanalu ktory zawiera setki filmow i tysiace potencjalnych poszkodowanych :-)

    https://www.youtube.com/channel/UCJ0VFYHC4J6KhC_ohzr
    J0eA