  • Data: 2020-03-27 19:32:47
    Temat: Re: Karty Micro SD
    Od: Universis <u...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 27 marca 2020 11:04:50 UTC użytkownik Adam napisał:

    > Podobnie błędne inofrmacje dot. prędkości zapisu na DVD.
    > Zapis na CD - wolny jest pewniejszy.
    > Zapis na DVD - szybszy jest pewniejszy.

    Eeehhh - akurat podałem prędkości średnie dla obu typów zapisu optycznego i to
    jeszcze przez siebie sprawdzone. Zapis na CD - najwolniejszy jaki da nagrywarka
    - niekoniecznie musi współgrać z płytą CD która może tego nie wytrzymać i podgrzewać
    na tyle aluminium że wypalane przez laser otworki mogą się ze sobą łączyć dając
    błędny zapis. W większości wypadków oprogramowanie nagrywające potrafi odczytać
    własności płytki CD i nie dać możliwości takiego wypalania, ale na to nakłada się
    "przechwalanie" producentów płytek w ich własnościach - szczególnie celują w tym
    producenci z dalekiego wschodu - niemarkowi.

    > Jeszcze:
    > "gdy osiągną one 75% pojemności CD lub DVD zapisać, koniecznie dodając w
    > tym zapisie dane naprawcze" - przy "żywym" zapisie tego nie da się
    > uskutecznić.
    > Potrzebne są dodatkowe archiwizery.
    > Poza tym trzeba jeszcze znać ograniczenia choćby ISO-9660 czy Joliet.

    Tak z tym zapisem na "bieżąco" - to się zgadza - na "bieżąco" nie da się tego zrobić.
    Kiedyś masowo robiłem właśnie backupy - używałem/używam systemu Linux,
    a w nim używałem wtedy programów gaffitter + dvdisaster oraz zestawu odpowiednich
    poleceń wraz z parametrami - całość według firmy produkującej program dvdisaster
    wymagała właśnie wtedy 22% miejsca minimum - w/g tej firmy.

    > Kolejno: nie ma RAID V - poziomy oznacza się cyframa arabskimi. Czyli
    > jest RAID-3, RAID-5, RAID-6 itd.
    >
    > Universis sprawia wrażenie, jakby coś gdzieś słyszał, ale nie bardzo
    > wiedział, o co chodi.

    > --
    > Pozdrawiam.
    >
    > Adam

    Kiedyś używałem w firmie RAID - ale był już wcześniej kupiony, potem był kupiony już
    "za mnie" i widziałem na tekturowym opakowaniu napis "RAID V" - być może był to napis
    handlowy, a nie techniczny - w każdym razie mi się to tak skojarzyło.
    Ale ta powiastka o RAID autorowi wątka tylko bardziej zaciemnia "rysunek sytuacji"
    jak pomaga - wszystko przez to że więcej tu sekutników którzy w najmniejszą szczelinę
    igłę prędzej włożą jak pomogą. Do ostatniej frazy że coś gdzieś słyszałem i nie wiem
    o co chodzi - pozwólcie że nie odniosę się w ogóle.