  • Data: 2020-03-28 15:09:43
    Temat: Re: Karty Micro SD
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Universis" 9...@g...co

    : Eeehhh - akurat podałem prędkości średnie
    : dla obu typów zapisu optycznego i to jeszcze
    : przez siebie sprawdzone.

    Należy przeprowadzić kalibrację (OPC) mocy lasera -- by
    uniknąć problemów szybkościowych. Nagrywarki i płyty są
    do tej kalibracji przystosowane, ale można to
    ominąć -- i nierzadko ;) jest to omijane!!!

    OPC -- Optimum Power Calibration
    https://forum.imgburn.com/index.php?/topic/6334-opc-
    what-it-is-for-exactly/

    IMGBurn jest IMO bardzo dobrym programem, ale (z nieznanej
    mi przyczyny) domyślnie nie włącza OPC -- można włączyć
    ręcznie na stałe...

    Innym doskonałym narzędziem jest EAC -- do CDDA.
    Można nim nie tylko zgrać muzykę z CDDA, ale także
    zbudować własną kompilację -- tak z dwóch qpionych
    CDR można stworzyć jedną (pomijając dublowane utwory)
    by mieć mniej nośników... Przy okazji można do płyty
    dorzucić małym kosztem (program znajduje bazy danych
    w necie automagicznie) texty -- nazwy utworów,
    nazwiska wykonawców...

    Odtwarzacze zazwyczaj wyświetlają te teksty podczas
    odtwarzania muzyki z płyty...

    : Zapis na CD - najwolniejszy jaki da nagrywarka
    : - niekoniecznie musi współgrać z płytą CD która
    : może tego nie wytrzymać i podgrzewać na tyle
    : aluminium że wypalane przez laser otworki mogą

    Jakie ot_worki?

    : się ze sobą łączyć dając błędny zapis.

    Masz w sobie błędny zapis. ;)

    : W większości wypadków oprogramowanie nagrywające
    : potrafi odczytać własności płytki CD

    Zwłaszcza podróby i nonamy. ;)

    : i nie dać możliwości takiego wypalania, ale na
    : to nakłada się "przechwalanie" producentów płytek
    : w ich własnościach - szczególnie celują w tym
    : producenci z dalekiego wschodu - niemarkowi.

    Znasz producentów z Zachodu czy innego Wschodu?

    IMO OPC rozwiązuje problem nieźle, o ile nośnik nie
    jest bardzo słaby czy nieprzewidywalny -- OPC kalibruje
    wielokrotnie podczas nagrywania, nie tylko jeden raz -- na
    początku płyty... (chyba, że mało nagrywamy)

    -=-

    Do IMGBurn i EAC warto dorzucić programy eryfikujące zapis:
    https://forum.cdrinfo.pl/f28/jak-interpretowac-wynik
    i-testow-53717/
    https://forum.dobreprogramy.pl/t/bledy-c1-c2-pi-p0-p
    lyt/146025
    https://poszukaj.elektroda.pl/szukaj,b%C5%82%C4%85d-
    p%C5%82yta-dvd.html
    i budujące obrazki (ISO itp.) oraz mmontujące te obrazki...

    Można czasami sięgnąć po programy czytające płyty uszkodzone
    (czy inaczej ;) skomplikowane/trudne) typu IsoBuster:
    https://www.isobuster.com/

    -=-

    Ogólnie IMO sama szybkość nagrywania CD i DVD jest tak sobie skorelowana
    z trwałością zapisu, o ile są dobre: nośnik, program, wypalarka, juzer...

    Woda+nośnik? -- IMO ŚMIERĆ ZAPISU NIEMAL PEWNA!!!
    (chyba, że wody mało lub czas kontaktu płyty z wodą
    krótki -- zero czasu czy zero wody to też mało...)

    Nawet wtedy nie trzeba obawiać się wysokich szybkości nagrywania,
    gdy komputer nie nadąża z podawaniem danych -- dziś to chyba
    mały/rzadki problem, choć w dobie W10 być może spory...

    Płyta źle wyważona czy nagrywarka wysłużona -- mogą zmuszać
    do ograniczenia szybkości wypalania... Długie/gęste płyty
    (99 minut CD itp.) być może też wymagają szczególnej troski
    szybkościowej...

    Ogólnie można palić z maksymalną szybkością oferowaną
    przez nagrywarkę+nośnik bez obawy o trwałość zapisu...

    -=-

    Obrazków na płytach nie wypalałem, choć mój NEC to oferuje...
    (nawet chyba qpiłem jedną płytę zdolną do takiego obrazkowania
    i gdzieś mam stosowne do tego programy)

    Nie miałem kontaktu z BR itp...

    --
    (,-.`._,'( coma |\`-/| .'O`-' .,; o.' : eneuel@@gmail.com : '.O_'