  • Data: 2019-01-06 11:56:32
    Temat: Re: Karty gfx z koparek
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 5 Jan 2019 17:30:32 +0100, z wrote:

    > Słuchałem rozmowy w radiu ze specjalistą który już wiele lat temu
    > oferował instytucjom takie "rozproszenie" dla podwyższenia
    > bezpieczeństwa. Nie było zapotrzebowania a technologia istniała.
    > Technologicznie nic się nei zmieniło tylko moda na wkłądanie blockchain
    > gdzie się da.
    > Ale jak już i tak musimy ufać: producentowi procesora, producentowi MB i
    > reszty sprzętu, dostawcy internetu (że nas nie podsłuchują/okradają) to
    > tak samo można zaufać bankowi.
    > Blockchain tylko na jednym etapie WALKI ;-) nic nie daje i ma swoje
    > felery z prądożernością na czele.

    Co do prądożerności to jest to tylko częściowa prawda. Istnieje wiele
    rodzajów potwierdzania transakcji. Nazywa się to algorytm konsensusu. Ten
    używany w Bitcoinie, zwany Proof of Work czyli dowód pracy, wymaga dużej
    mocy do potwierdzenia, co ma być gwarancją bezpieczeństwa (nie da się
    szybko przetworzyć bloków w celu ich sfałszowania). Ale poza Proof of Work
    istnieją inne algorytmy, które nie wymagają obliczeń, jak choćby Proof of
    Stake:

    https://blockgeeks.com/guides/proof-of-work-vs-proof
    -of-stake/

    --