    From: "Chris" <c...@m...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kategoria B na motor
    Date: Thu, 24 Apr 2014 08:42:23 +0200

    uzytkownik nabazgrał(a):

    > jazdy. Większość osób, które ubiegają się o PJ kat. A miało wcześniej
    > kontakt z motocyklem czy też z motorowerem. Nierzadko osoby te jeździły
    > już wcześniej także i na cięższych maszynach.

    Ja lata temu jeżdziłem (parę lat) na popierdułkach 50cm ale kat A nie
    zrobiłem i nie zrobię pewnie bo już za stary jestem :) a nie raz już
    myślałem o czymś na 2 koła ch tak żeby do pracy śmigać i nie stać w korkach
    nie mówiac i paliwie,.

    > W szkółkach i na egzaminie taki delikwent wsiada na "popierdółkę", a nie
    > motocykl. Nie ma okazji mieć styczności wcześniej z prawdziwymi, ciężkimi
    > motocyklami. Posiadając już PJ kat. A i wsiadając na ciężki motocykl i tak
    > musi się z nim dopiero oswajać.

    Tak samo ciekawe jak paniusia po odebraniu kat B siada do pick-upa 3.5tony i
    parkuje w DC :)

    > Dlatego też jestem za całkowitym zlikwidowaniem kategorii A.

    JA nie do końca za całkowitym brakiem A ale jeśli masz >B to wystarczy
    zwykły egzamin praktyczni i to na dużych maszynach i do takich powiedzmy od
    600cm powinnien być jakiś egzamin czy dany pacjent się do tego nadaje i
    potrafi ogarnąc maszynę.

    > Natomiast uważam, że na kursach PJ brakuje uświadomienia skutków wypadków.
    > Dlatego powinno się wprowadzić prelekcje, na które będą zapraszane osoby z
    > ratownictwa medycznego, które opowiedzą o wypadkach, a całość powinna być
    > podparta autentycznymi zdjęciami lub filmami z akcji ratowniczych lub
    > działań prokuratorskich.

    To nie działa .... widać to po tych co jadą po promilach ...

    > Powinna także być prelekcja z prawnikiem, który podpierając się
    > autentycznymi wyrokami, przedstawi konsekwencje jakie muszą ponieść
    > sprawcy wypadków.

    Ale u nas masz 500zł i zabrane PJ na rok/dwa i potem znowu odzyskujesz a i
    tak ci co im zabiorą to jadą dalej i najwyżej zapłacą mandat 500zł ... ile
    razy w roku masz kontrolę drogową ?? ja nie ma więcej niż dwa czy trzy razy
    a bywa tak że zero ...

    > Może i drastyczne, ale mocno zapada w pamięci i wywiera mocny wpływ. Być
    > może niektóre osoby, które to obejrzą w ogóle będą się bały prowadzić
    > jakikolwiek pojazd. No cóż? Lepiej wcześniej niż za późno.

    J/w to nie działą niestety.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl