eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKrólik i jego przyjaciele › Re: Królik i jego przyjaciele
  • Data: 2020-02-26 17:43:31
    Temat: Re: Królik i jego przyjaciele
    Od: "T." <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2020-02-26 o 17:35, T. pisze:
    > W dniu 2020-02-26 o 16:24, J.F. pisze:
    >> Użytkownik "T."  napisał w wiadomości grup
    >> dyskusyjnych:5e5688bb$0$511$6...@n...neostrada.
    pl...
    >>>> A co Ty chciales zrobic za 30 mln ?
    >>>> To starczy na jedna mala hale, tylko po co,
    >>>> albo na nagrody w konkursach, albo na pensje zarzadu ... na pewno
    >>>> nie na przygotowanie produkcji auta.
    >>>> Nawet pola pod fabryke nie kupisz - zakladajac, ze chcemy miec
    >>>> miejsce np na 1000 samochodow.
    >>>
    >>>> Wiec ktos tam dostal pensyjke ...
    >>>
    >>> Według mnie budowa małego auta elektrycznego jest znacznie prostsza
    >>> niż spalinowego. Wszystkie elementy są dostępne do kupienia - nie
    >>> potrzeba praktycznie żadnej fabryki poza montownią.
    >>
    >> Tylko pytanie czy wtedy zarobisz.
    >> Albo, czy to bedzie male auto elektryczne, czy raczej duzy autobus, bo
    >> do malego to sie te wszystkie kupne rzeczy nie zmieszcza :-)
    >>
    >> Poza tym to samo moglbys chyba napisac o aucie spalinowym ... a
    >> zobacz, ilu producentow nam zostalo na swiecie.
    >>
    >>> Tylko z karoserią większy kłopot, bo trzeba ją przetestować pod kątem
    >>> bezpieczeństwa (i homologować całość), a potem samodzielnie
    >>> produkować. Ale mamy XXI wiek, większość problemów można rozwiązać za
    >>> pomocą komputerów, bez budowy kosztownych i czasochłonnych
    >>> prototypów. Powinno się mieć zespół 20-50 inżynierów, jakiegoś
    >>> menedżera od projektów, a w tym czasie budować
    >>
    >> Jesli nie 200-500 ...
    >>
    >>> fabrykę "greenfield". VW pod Poznaniem wybudował w 18 miesięcy, w
    >>> międzyczasie projektowali auto.
    >>
    >> Tylko czy nie mial jednak czegos wczesniej, bo tak budowac fabryke,
    >> jak jeszcze nie bardzo wiadomo co w srodku bedzie robione ... tez
    >> nieprzyjemnie.
    >>
    >> J.
    >>
    >
    > Ta fabryka jest prosta jak budowa cepa - po prostu hala. Wiekszym
    > problemem jest wyposażenie linii transportowych, bo na nich wszystko
    > jest oparte (cały montaż). Największy problem to chyba "zawrotki", na
    > którym montowany pojazd przechodzi na równoległą nitkę, a między nitkami
    > są ciągi komunikacyjne. We Wrześni jest to albo poniżej poziomu podłogi
    > albo wysoko nad nią.
    > Do betonowej podłogi można przytwierdzić wszystko, instalacje są
    > podwieszone.
    > W VW nie ma właściwie żadnych maszyn w tradycyjnym tego słowa znaczeniu
    > (obrabiarek) - te są na działach silnikowym, odlewni. W głównej hali
    > jest tylko montaż, kilka robotów spawalniczych oraz do montażu (m.in.
    > szyb). Na stanowiskach pracy nieco części do montażu (nie ma za dużo -
    > są dostarczane na bieżąco). Czyściutko i schludnie. Jest sporo drobnych
    > narzędzi pneumatycznych i elektrycznych (w tym akumulatorowych) - do
    > przykręcania śrub.
    > Tu trochę zdjęć, jakby kogoś zainteresowało:
    > https://glowny-mechanik.pl/2017/03/06/zdjecia-fabryk
    i-volkswagena-bialezycach/
    >
    >
    > A tu film:
    > https://glowny-mechanik.pl/2017/03/06/montaz-volkswa
    gena-craftera-fabryce-bialezycach-kolo-wrzesni/
    >
    >
    > To naprawdę żadna filozofia zbudować taką halę i ją wyposażyć. A części
    > dojeżdżałyby w trybie just-in-time i nawet dużego magazynu wtedy nie
    > potrzeba. Ale ktoś się za to powinien wziąć - nie polityk, ale inżynier
    > z menedżerem do spółki.
    > T.

    I jeszcze jedno - co półtorej minuty zjeżdża gotowe auto. Licząc 2
    zmiany i powiedzmy w sumie 1 godz. na przerwy śniadaniowe mamy 15 godzin
    pracy i 600 aut na dobę. Jeśli w roku jest 250 dni roboczych mamy więc
    150 tys. aut rocznie. A to jest w przypadku aut dostawczych, których
    produkcja jest bardziej skomplikowana niż w przypadku jednego modelu
    samochodu osobowego, w dodatku elektrycznego, który jest znacznie mniej
    skomplikowany (ma mniej podzespołów).
    T.
    T.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 26.02.20 17:59 Budzik
  • 26.02.20 17:59 Budzik
  • 26.02.20 18:00 J.F.
  • 26.02.20 18:36 J.F.
  • 26.02.20 18:53 kk
  • 26.02.20 21:59 Budzik
  • 26.02.20 22:01 T.
  • 26.02.20 22:03 T.
  • 26.02.20 22:04 T.
  • 26.02.20 22:10 T.
  • 27.02.20 06:59 Budzik
  • 27.02.20 09:29 T.
  • 27.02.20 11:59 Budzik
  • 27.02.20 12:07 Kris
  • 27.02.20 12:22 robot

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: