  • Data: 2020-02-26 17:35:10
    Temat: Re: Królik i jego przyjaciele
    Od: "T." <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-02-26 o 16:24, J.F. pisze:
    > Użytkownik "T."  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Tylko pytanie czy wtedy zarobisz.
    > Albo, czy to bedzie male auto elektryczne, czy raczej duzy autobus, bo
    > do malego to sie te wszystkie kupne rzeczy nie zmieszcza :-)
    >
    > Poza tym to samo moglbys chyba napisac o aucie spalinowym ... a zobacz,
    > ilu producentow nam zostalo na swiecie.

    > Jesli nie 200-500 ...

    > Tylko czy nie mial jednak czegos wczesniej, bo tak budowac fabryke, jak
    > jeszcze nie bardzo wiadomo co w srodku bedzie robione ... tez
    > nieprzyjemnie.
    >
    > J.

    Ta fabryka jest prosta jak budowa cepa - po prostu hala. Wiekszym
    problemem jest wyposażenie linii transportowych, bo na nich wszystko
    jest oparte (cały montaż). Największy problem to chyba "zawrotki", na
    którym montowany pojazd przechodzi na równoległą nitkę, a między nitkami
    są ciągi komunikacyjne. We Wrześni jest to albo poniżej poziomu podłogi
    albo wysoko nad nią.
    Do betonowej podłogi można przytwierdzić wszystko, instalacje są
    podwieszone.
    W VW nie ma właściwie żadnych maszyn w tradycyjnym tego słowa znaczeniu
    (obrabiarek) - te są na działach silnikowym, odlewni. W głównej hali
    jest tylko montaż, kilka robotów spawalniczych oraz do montażu (m.in.
    szyb). Na stanowiskach pracy nieco części do montażu (nie ma za dużo -
    są dostarczane na bieżąco). Czyściutko i schludnie. Jest sporo drobnych
    narzędzi pneumatycznych i elektrycznych (w tym akumulatorowych) - do
    przykręcania śrub.
    Tu trochę zdjęć, jakby kogoś zainteresowało:
    https://glowny-mechanik.pl/2017/03/06/zdjecia-fabryk
    i-volkswagena-bialezycach/

    A tu film:
    https://glowny-mechanik.pl/2017/03/06/montaz-volkswa
    gena-craftera-fabryce-bialezycach-kolo-wrzesni/

    To naprawdę żadna filozofia zbudować taką halę i ją wyposażyć. A części
    dojeżdżałyby w trybie just-in-time i nawet dużego magazynu wtedy nie
    potrzeba. Ale ktoś się za to powinien wziąć - nie polityk, ale inżynier
    z menedżerem do spółki.
    T.