-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
stu.neva.ru!feeds.phibee-telecom.net!border2.nntp.ams1.giganews.com!nntp.gigane
ws.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neo
strada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Królik i jego przyjaciele
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <r3415m$e8q$1@news.icm.edu.pl>
<X...@1...0.0.1>
<0...@g...com>
<5e564c4b$0$17363$65785112@news.neostrada.pl>
<5e5688bb$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
<5e568e5c$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
<5e569e3f$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
From: "T." <k...@i...pl>
Date: Wed, 26 Feb 2020 17:43:31 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
Thunderbird/68.5.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <5e569e3f$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 81
Message-ID: <5e56a034$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 79.191.107.118
X-Trace: 1582735412 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 507 79.191.107.118:56293
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2672681
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2020-02-26 o 17:35, T. pisze:
> W dniu 2020-02-26 o 16:24, J.F. pisze:
>> Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
>> dyskusyjnych:5e5688bb$0$511$6...@n...neostrada.
pl...
>>>> A co Ty chciales zrobic za 30 mln ?
>>>> To starczy na jedna mala hale, tylko po co,
>>>> albo na nagrody w konkursach, albo na pensje zarzadu ... na pewno
>>>> nie na przygotowanie produkcji auta.
>>>> Nawet pola pod fabryke nie kupisz - zakladajac, ze chcemy miec
>>>> miejsce np na 1000 samochodow.
>>>
>>>> Wiec ktos tam dostal pensyjke ...
>>>
>>> Według mnie budowa małego auta elektrycznego jest znacznie prostsza
>>> niż spalinowego. Wszystkie elementy są dostępne do kupienia - nie
>>> potrzeba praktycznie żadnej fabryki poza montownią.
>>
>> Tylko pytanie czy wtedy zarobisz.
>> Albo, czy to bedzie male auto elektryczne, czy raczej duzy autobus, bo
>> do malego to sie te wszystkie kupne rzeczy nie zmieszcza :-)
>>
>> Poza tym to samo moglbys chyba napisac o aucie spalinowym ... a
>> zobacz, ilu producentow nam zostalo na swiecie.
>>
>>> Tylko z karoserią większy kłopot, bo trzeba ją przetestować pod kątem
>>> bezpieczeństwa (i homologować całość), a potem samodzielnie
>>> produkować. Ale mamy XXI wiek, większość problemów można rozwiązać za
>>> pomocą komputerów, bez budowy kosztownych i czasochłonnych
>>> prototypów. Powinno się mieć zespół 20-50 inżynierów, jakiegoś
>>> menedżera od projektów, a w tym czasie budować
>>
>> Jesli nie 200-500 ...
>>
>>> fabrykę "greenfield". VW pod Poznaniem wybudował w 18 miesięcy, w
>>> międzyczasie projektowali auto.
>>
>> Tylko czy nie mial jednak czegos wczesniej, bo tak budowac fabryke,
>> jak jeszcze nie bardzo wiadomo co w srodku bedzie robione ... tez
>> nieprzyjemnie.
>>
>> J.
>>
>
> Ta fabryka jest prosta jak budowa cepa - po prostu hala. Wiekszym
> problemem jest wyposażenie linii transportowych, bo na nich wszystko
> jest oparte (cały montaż). Największy problem to chyba "zawrotki", na
> którym montowany pojazd przechodzi na równoległą nitkę, a między nitkami
> są ciągi komunikacyjne. We Wrześni jest to albo poniżej poziomu podłogi
> albo wysoko nad nią.
> Do betonowej podłogi można przytwierdzić wszystko, instalacje są
> podwieszone.
> W VW nie ma właściwie żadnych maszyn w tradycyjnym tego słowa znaczeniu
> (obrabiarek) - te są na działach silnikowym, odlewni. W głównej hali
> jest tylko montaż, kilka robotów spawalniczych oraz do montażu (m.in.
> szyb). Na stanowiskach pracy nieco części do montażu (nie ma za dużo -
> są dostarczane na bieżąco). Czyściutko i schludnie. Jest sporo drobnych
> narzędzi pneumatycznych i elektrycznych (w tym akumulatorowych) - do
> przykręcania śrub.
> Tu trochę zdjęć, jakby kogoś zainteresowało:
> https://glowny-mechanik.pl/2017/03/06/zdjecia-fabryk
i-volkswagena-bialezycach/
>
>
> A tu film:
> https://glowny-mechanik.pl/2017/03/06/montaz-volkswa
gena-craftera-fabryce-bialezycach-kolo-wrzesni/
>
>
> To naprawdę żadna filozofia zbudować taką halę i ją wyposażyć. A części
> dojeżdżałyby w trybie just-in-time i nawet dużego magazynu wtedy nie
> potrzeba. Ale ktoś się za to powinien wziąć - nie polityk, ale inżynier
> z menedżerem do spółki.
> T.
I jeszcze jedno - co półtorej minuty zjeżdża gotowe auto. Licząc 2
zmiany i powiedzmy w sumie 1 godz. na przerwy śniadaniowe mamy 15 godzin
pracy i 600 aut na dobę. Jeśli w roku jest 250 dni roboczych mamy więc
150 tys. aut rocznie. A to jest w przypadku aut dostawczych, których
produkcja jest bardziej skomplikowana niż w przypadku jednego modelu
samochodu osobowego, w dodatku elektrycznego, który jest znacznie mniej
skomplikowany (ma mniej podzespołów).
T.
T.
Następne wpisy z tego wątku
- 26.02.20 17:59 Budzik
- 26.02.20 17:59 Budzik
- 26.02.20 18:00 J.F.
- 26.02.20 18:36 J.F.
- 26.02.20 18:53 kk
- 26.02.20 21:59 Budzik
- 26.02.20 22:01 T.
- 26.02.20 22:03 T.
- 26.02.20 22:04 T.
- 26.02.20 22:10 T.
- 27.02.20 06:59 Budzik
- 27.02.20 09:29 T.
- 27.02.20 11:59 Budzik
- 27.02.20 12:07 Kris
- 27.02.20 12:22 robot
Najnowsze wątki z tej grupy
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-05-17 Bieruń => Administrator i wdrożeniowiec Lotus Notes/Domino <=