eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKto się zna na półośkach w Hondzie? › Re: Kto się zna na półośkach w Hondzie?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!feeder1-2.proxad.net!proxad.net!feeder2-2.p
    roxad.net!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-
    exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTE
    D!not-for-mail
    Date: Sat, 02 Aug 2014 01:24:33 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/24.6.0
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kto się zna na półośkach w Hondzie?
    References: <lrgjvr$ell$1@dont-email.me>
    In-Reply-To: <lrgjvr$ell$1@dont-email.me>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 37
    Message-ID: <53dc21b5$0$2358$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.20.87.237
    X-Trace: 1406935477 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2358 83.20.87.237:55298
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2540621
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2014-08-01 19:49, Pszemol pisze:

    > Pytam się nie tylko z ciekawości :-) Moja 2004 honda zaczęła
    > dosyć mocno wibrować z przodu przy przyspieszaniu, ma
    > normalnie trzęsawkę jakąś przy prędkościach około 80-100km/h
    > i najpierw podejrzewałem koła/opony, ale po sprawdzeniu ich
    > i jak się okazało że z oponami wszystko git, uświadomiłem sobie
    > że przestaje autem trzęść jak zdejmuję nogę z gazu, więc nie koła...

    W takim układzie półoś też pewnie nie.
    Może poduszki trzymające silnik?

    > Z krótkiego googlowania wynika, że moje objawy wskazują
    > na półośki i że jest to dosyć częsty problem w starszych hondach
    > (moja ma na liczniku już ponad 172 tys mil czyli 277 tysięcy km).
    >
    > I teraz pytanie - wygląda na to że ten element jest zamocowany
    > opaską do ośki, czyli względnie łatwo go zdjąć/wymienić... bez
    > konieczności kupowania całej półośki, co dużo kasy kosztuje :-)

    Tylko żeby to zdjąć/założyć musisz wymonotwać półoś i rozebrać przegub.

    > Czy po takiej operacji trzeba ośkę wyważyć?
    > Ten pierścień jest symetryczny względem ośki?
    >
    > Jak to działa, czy może czegoś nie rozumiem i błądzę? :-)

    To jest ciężki pierścień zamocowany na względnie miękkim i sprężystym
    środku.
    O co chodzi i dlaczego akurat na półosi to naprawdę nie wiem - na wałach
    korbowych chyba czegoś takiego się nie stosuje.
    No ale powszechność rozwiązania sugeruje że jednak do czegoś to służy.

    Jedyne działanie tego ustrojstwa jakie obseruję w praktyce jest takie że
    pod tym półoś sobie koroduje i tam się łamie ;)


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: