  • Data: 2014-08-21 08:12:04
    Temat: Re: Kto się zna na półośkach w Hondzie?
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> szukaj wiadomości tego autora

    > plus jeden dolny ball-joint (jak się to po polsku nazywa?).
    Sworzeń wahacza dolnego

    > Wytargowane bo mówili że nie mają, i muszą zamówić... :-)
    > No to poprosiłem o wycenę przefaksowaną mi do domu
    > - poszukałem sobie dużo taniej tej samej części na bernardihondaparts.com
    > i przyniosłem wydruk targować się do mojego serwisu Hondy :-)
    > Po rozmowie uznali że łaskawie uznają cenę z tego sklepu online.
    > Również trzeba było się o koszt wymiany ball-joint targować,
    > bo sku%wiele myśleli że się nie znam i chcieli mnie kasować
    > osobno jak za całą naprawę, a przecież dużo roboty jest
    > w obu naprawach wspólne, nie? Tzw. "labor overlap".
    Akurat w Accordzie do wymiany półosi trzeba i tak rozpiąć wahacz, więc
    wymontowanie sworznia i zamontowanie nowego to raptem dodatkowe 15 minut.

    > Was też mechanicy tak próbują wydymać bez mydła?
    Niestety, już to gdzieś pisałem, że chyba tak wyglądam, że ceny szybują w
    kosmos.
    Ostatnio opisywałem, że za regulację zaworów zawołano 800zł, którą to
    regulację wykonuje się w 2 godziny.
    Odejmując koszty uszczelek, roboczogodzina wychodzi 300zł.

    > Czy mówią grzecznie (i bez pytania) że to i tamto przy okazji,
    > więc za robotę nie liczą już osobno?
    Jak takiego mechanika znajdę to dam znać - chwilowo nie znalazłem. :)
    Dlatego lubię zamówić części w USA i samodzielnie podłubać. Często okazuje
    się, że doliczając nawet przesyłkę, cło i VAT, części są tańsze niż w
    Polsce.
    A jak uda się zamówić "gift" to już ceny spadają do poziomu 1/3 ceny ASO.
    Oczywiście są rzeczy, z którymi sobie nie poradzę ze względu na brak
    doświadczenia lub specjalistycznego sprzętu.
    Pozdrawiam.
    WOJO