  • Data: 2019-06-11 22:38:51
    Temat: Re: Ładowanie elektryka w osiedlowym garażu
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 11.06.2019 o 21:27, J.F. pisze:

    > a nie z tego, ze te dzielnice tyle biora w szczycie ?

    No z tego - taki jest transformator 110kV/15kV. Wyżej są linie 110lV, a
    jeszcze wyżej system energetyczny składający się z linii 220/400kV.
    Wszyttko wyliczone, z jakimś tam zapasem, ale bez fajewerków. Ktoś to
    policzył i miał dobry powód, żeby akurat tak zrobić.

    > No wlasnie - to ile moglyby wziac z wykorzystaniem rezerw ?

    System ma w szczycie chyba 26GW. Dostępne w elektrowniach jest chyba
    teoretycznie coś koło 40 - z tym, że to wszystko na raz - w praktyce
    tego nie da razy na raz włączyć (choćby nie wszędzie na raz jest
    huragan). Cyfry z pamięci, ale to ten rząd wielkości.

    > Ale mamy cos 10mln "gospodarstw domowych", wiec teraz wychodzi nam
    > elektryk w co piatym.

    Z naciskiem na "elektryk" - ale tak - tak wychodzi.

    > A te nowe ?

    Nowe są na prąd.

    > przy obiedzie ? Czesto.

    Nawet jak odpalisz 4 to one nie chodzą non stop a się włączają i wyłączają.

    > I po pracy zaczynaja obiad gotowac :-)

    No dobra - pozostaje ci zaufać w moją wiedzę. BTW - ostatnio robili
    studium do planu zagospodarowania. Założyli kilka wariantów rozwoju
    elektromobilności. Jedno osiedle ciągnęło pesymistycznie tyle co cała
    dzielnica/ Wniosek był jeden - nie da się, chyba że im dedykowanego RPZ
    zbudujesz (dla nieelektyków - z linni wysokiego napięcia zasilisz;).

    > A gdyby tak drogi dla samochodow w tunelach puscic  :-)

    A widział kiesyś korek na wisłostradzie w tunelu? Jak nie to codziennie
    od od 15.30 do 19 (we wekendy mniejszy, ale też). W drugą stronę od 7.20
    do 10.

    Shrek