  • Data: 2017-06-06 12:52:25
    Temat: Re: Łapanie CO2 z powietrza, ponoć Szwajcarzy już łapią
    Od: bartekltg <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 02.06.2017 15:04, Konrad Anikiel wrote:
> [...]
    ant/

    > To jakiś dowcip? Najbardziej mnie rozwaliło wysysanie CO2 z powietrza
    > i karmienie nim pomidorków. No bo te szwajcarskie pomidory same nie
    > potrafią wyłapać CO2 z powietrza :-)

    Wyłapują, ale w atmoserze jest tego CO2 tylko określona ilość,
    a pomidorki dobrze sobie radzą i rosną szybciej przy większym stężeniu
    (uwaga, nie wszytkie rośliny tak mają).
    Można nawet kupić instalacje do szklarni która podgrzewa i dodaje CO2
    spalając banzynę czy węgiel.

    Oczywiście pod względem bilansu CO2 to nie jest ząden zysk, bo zamiast
    wsadzić tamten CO2 do kopalni, pomigorka nakarmić atmosferycznym,
    to ten przechwycony wprowadzamy do obiegu - pomidorek zostanie zjedzony
    lub zgnije, ostatecznie i tak ten węgiel trafi do atmoisfery.

    pzdr
    bartekltg