  • Data: 2017-06-06 13:06:20
    Temat: Re: Łapanie CO2 z powietrza, ponoć Szwajcarzy już łapią
    Od: bartekltg <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 04.06.2017 05:37, Konrad Anikiel wrote:

    > No właśnie, w ludziach najciekawsze jest co ich dziwi najbardziej, a
    > co najmniej :-)
    >
    > Jest sobie taka quasi-technologia, którą kilka lat temu podniecał
    > się świat, pod tytułem CCS. Carbon Capture and Storage. Znaczy,
    > wywiercić dziurę w ziemi obok elektrowni i pompować w nią wszystkie
    > spaliny z kotła, minus azot. Pod ciśnieniem przekraczającym punkt
    > krytyczny, bo wtedy CO2 bardzo ładnie wpływa w skały. Mniejsza o
    > szczegóły, ważne że okazało się to nieefektywne energetycznie.

    > Jeszcze chodzą po świecie jakieś niedobitki tamtej halucynacji, ale
> [...]

    Zawsze CCS wydawało mi się dziwne, ale bardziej z obawy, czy to i tak
    za 50 lat nie wycieknie. I to takie zamiatanie pod dywan.
    Ale ostatnio trafiłęm na to:

    http://www.sciencemag.org/news/2017/05/goodbye-smoke
    stacks-startup-invents-zero-emission-fossil-fuel-pow
    er?utm_source=sciencemagazine&utm_medium=facebook-te
    xt&utm_campaign=netpower-13213

    Cały czas kombinują i nawet conieco wychodzi.

    pzdr
    barteklg