    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Lepszy kabelek USB -- różnica dramatyczna!
    Date: Fri, 23 Mar 2018 16:49:33 +0100

    JaNus <bez@adresu> writes:

    > Wraz z telefonem Lenovo dostałem kabelek USB-microUSB. Niby drobiazg.
    > Ale, zdumiewające! To istuy cud, nie kabelek. Mam niby-identycznych
    > kilka, mam też mierniczek USB (A, U, mAh-y, czas efektywnego ładowania).
    > i na tych innych kabelkach podpięte nimi telefony biorą cosik pół ampera
    > podczas ładowania.

    Typowe.

    > A na tym od Lenovo ładowanie wskazuje na pobór
    > większy... trzykrotnie! (oczywiście nie każdy telefon jest tak
    > współpracujący).
    > Brałem oczywiście pod uwagę to, że może to nie podpięte urządzenie tak
    > ssie, może jest przebicie wewnątrz kabelka. Ale przecież wtedy to i sam
    > kabelek, nie obciążony fonem -- brałby jakiś nie-zerowy amperaż, czyż
    > nie?

    Tak, poza tym zapewne by się przepalił.
    Dodatkowo ładowarka musi być w stanie dać większy prąd, ale rozumiem, że
    tak jest.
    Ten "miernik" jest elementem ładowarki (zasilacza)?

    Teoretycznie taki kabel nie powinien tak działać, sprawdziłbym to
    ponownie. Kabel powinien być normalny (ew. z dokładnością do przekroju
    przewodów), a tylko ładowarka może mieć odpowiedni rezystor (rezystory)
    między liniami D+, D- oraz GND i 5V. Telefon (i ładowarka bezprzewodowa)
    może na podstawie tych rezystorów zwiększyć pobierany prąd.
    Być może ten kabel jest uszkodzony i akurat trafia w spodziewaną wartość
    rezystancji, kto wie.

    Normalnie urządzenie nie ma prawa pobrać więcej niż 500 mA (USB 3.0 -
    1A), w każdym razie przynajmniej 100 mA, albo nawet chyba 2.5 mA jeśli
    nie wynegocjowano połączenia USB. Specjalne ładowarki dają 1.5 A, 2A, 3A
    - ale odbiornik musi wiedzieć, że może tyle pobrać.

    BTW niektóre "genialne" odbiorniki, np. ładowarka bezprzewodowa
    Nokia/MS, jeszcze dalej w *** mają standardy i po prostu na początku
    sprawdzają ile prądu da się pobrać. Lepiej nie podpinać czegoś takiego
    do np. komputera, który ma wspólne odcinanie zasilania dla wielu
    urządzeń USB).
    --
    Krzysztof Hałasa